فضای اداری تاثیر زیادی در ایجاد یک دفتر امن، تمیز و حمایت از بهره وری کارکنان دارد. اگر شرکت شما در حال حاضر انتظارات را در این زمینه ها برآورده نمی کند، ممکن است زمان آن رسیده که طراحی دفتر خود را برای رعایت دستورالعمل های ایمنی به روز کنید و به فکر بازسازی فضای اداری باشید.

بنابراین، چه به فضای بیشتری برای دفاتر نیاز داشته باشید و چه بخواهید دیوارها را برای یک محیط کاری مشارکتی تر خراب کنید، برنامه ریزی برای بازسازی فضای اداری، معمولا یک تلاش گروهی است. از پیدا کردن طراح مناسب گرفته تا استخدام مهندس و پیمانکار، کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد، اما ما اینجا هستیم تا به آسان ‌تر کردن آن کمک کنیم.

به طور کلی، برنامه ریزی هوشمند پایه و اساس یک بازسازی فضای اداری روان است. بنابراین برای جلوگیری از اشتباهات طراحی و حفظ بودجه خود، لازم است یکسری مراحل را با دقت دنبال کنید که در ادامه این بخش به توضیح آن پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

 

بهترین شرکت طراحی دکوراسیون داخلی برای طراحی فضای سبز حیاط کوچک شیک و لاکچری

امروزه شرکت های زیادی در حوزه طراحی دکوراسیون داخلی خدمات انجام می دهند. این موضوع بسیار پر اهمیت است که شما طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود را به شرکتی بدهید که با احترام به سلیقه شما و رعایت آن بهترین و زیبا ترین دکوراسیون داخلی را برای شما پیاده سازی و طراحی کند. شرکت خاک پی خانه بهترین انتخاب برای طراحی دکوراسیون داخلی می باشد چراکه با هر بودجه ای که داشته باشید می توانید بهترین دکوراسیون را از خاک پی خانه درخواست کنید. برای مشاوره رایگان با شماره زیر تماس بگیرید.

مشاوره رایگان :

255 401 26 021

02126401272

272 401 26 021

 

چرا باید بازسازی فضای اداری را انجام داد؟

هر صاحب کسب و کار باید اطمینان حاصل کند که کارمندانش فضای کاری ایمن دارند و بهره وری را تقویت می کنند. در مطالعات اخیر، 90 درصد از کارگران گفتند که طراحی دفتر کار آنها به طور مستقیم بر میزان بهره وری آنها تأثیر می گذارد. حدود دو سوم از پاسخ دهندگان نظرسنجی نیز گزارش دادند که همکاری نزدیک با همکاران باعث کارآمدتر شدن آنها می شود. بنابراین، اگر محل کار شما دعوت کننده و مشارکتی نیست، ممکن است نیاز به بازسازی فضای اداری داشته باشید.

در واقع، بازسازی می تواند روحیه تیم شما را تقویت کند و حتی ممکن است به افزایش ارزش فروش مجدد ساختمان شما کمک کند.

 

 

مراحل بازسازی فضای اداری

اگر تصمیم نهایی خود را برای بازسازی دفتر کار خود گرفته اید، لازم است این مراحل را طی کنید تا روند بازسازی به بهترین شکل ممکن پیش رفته و فضایی جدید، مدرن و متناسب با اهداف و نیازهای کارکنان داشته باشید.

 

اهداف بازسازی دفتر خود را مشخص کنید

قبل از شروع فرآیند طراحی، یک پایان واضح را در ذهن داشته باشید. نتیجه ای که می خواهید باید هر جنبه ای از روند بازسازی را نشان دهد. شما می توانید از سوالات زیر برای کمک به تعیین اهداف بازسازی دفتر خود استفاده کنید.

  • آیا به میزهای بیشتری برای کارمندان خود نیاز دارید؟
  • آیا چیدمان دفتر شما می تواند کارآمدتر باشد؟
  • آیا تیم شما از فضاهای باز که در آن می توانند همکاری کنند قدردانی می کنند؟
  • آیا اتاق های کنفرانس کافی برای تمام جلسات ضروری وجود دارد؟
  • آیا آشپزخانه و سرویس بهداشتی شما به اندازه کافی برای کارکنان فعلی بزرگ است؟
  • آیا مسائل ایمنی مانند خطرات زمین خوردن یا خروجی های مناسب در مواقع اضطراری دارید؟
  • آیا دفتر شما برای افراد دارای معلولیت قابل دسترسی است؟

هنگامی که اهداف خود را در ذهن دارید، چند سوال لجستیکی نیز وجود دارد که باید از خود بپرسید:

  • بودجه بازسازی فضای اداری چقدر است؟ آیا جایی برای هر گونه حوادث احتمالی که ممکن است پیش بیاید دارید؟
  • آیا در حین بازسازی نیاز به بستن دفتر دارید؟
  • آیا برای بازسازی نیاز به کمک خارجی دارید، مانند یک شرکت مشاوره؟
  • آیا بازسازی شما به مبلمان اداری جدید نیاز دارد؟
  • چه زمانی تعمیرات باید کامل شود؟

 

طراحان و پیمانکاران پژوهشی حرفه ای را استخدام کنید

این مهم ترین مرحله در فرآیند بازسازی دفتر شما است. وقتی نوبت به انتخاب تیمی می ‌رسد که قرار است بازسازی دفتر اداری را انجام ‌دهد، پیدا کردن افرادی که به خوبی با هم کار می ‌کنند بسیار مهم است، زیرا آنها باید در طول فرآیند همکاری کنند. در اینجا چه کسی باید استخدام شود:

  • تیم طراحی داخلی و معماری (آنها دید شما را زنده می کنند)
  • پیمانکار عمومی یا شرکت بازسازی شرکتی (این فرد یا گروه طبق برنامه های تیم طراحی ساختمان را بازسازی می کند)
  • مدیر پروژه داخلی (فردی در سازمان شما که روابط خارجی و ارتباطات داخلی در مورد برنامه های نوسازی شما را مدیریت می کند)
  • شرکت معتبر اجاره زباله دان (یک سرویس زباله‌ دان را برای رسیدگی به دفع زباله ‌های ساختمانی انتخاب کنید)

استخدام طراح داخلی و پیمانکار عمومی به طور همزمان دارای مزایای متعددی است. اکثر پیمانکاران عمومی از قوانین ساختمان و همچنین هرگونه محدودیت سازه ای که ممکن است بر طراحی تأثیر بگذارد آگاه هستند و یک طراح داخلی حرفه ای می تواند فضای موجود را به بهترین شکل طراحی کند تا بعد از بازسازی، فضایی کاربردی تر و عالی تر داشته باشید.

البته لازم است در هنگام جمع آوری پیشنهادات، به دنبال سازمان هایی باشید که تجربه زیادی در زمینه بازسازی ساختمان اداری دارند. همیشه از مشتریان قبلی مرجع بخواهید و از آن ساختمان ها دیدن کنید تا کار آنها را از نزدیک ببینید.

 

ساختمان خود را ارزیابی کنید

هنگامی که تیم بازسازی فضای اداری را مستقر کردید، تا زمانی که یک بازرسی حرفه ای ساختمان برای بررسی آزبست، سرب، قالب و سایر مواد خطرناکی که ممکن است در دیوارهای کسب و کار شما پنهان شده باشند، انجام نداده اید، بازسازی را شروع نکنید. این کار ممکن است از نظر زمان و هزینه اضافی هزینه داشته باشد، اما ارزش تلاش برای جلوگیری از اشتباهات پرهزینه و کمک به فروش مجدد را دارد.

سایر زمینه های ارزیابی عبارتند از:

  • وضعیت سیستم های الکتریکی، لوله کشی و مکانیکی فعلی
  • وضعیت دیوارهای باربر و تیرهای نگهدارنده
  • عناصر تاریخی بنا که حفظ آنها مهم است
  • وضعیت سیستم های هشدار اضطراری
  • دقت ارزیابی های قبلی ساختمان (در صورت وجود)

حتی اگر پیمانکار شما پیشنهاد داد که این کار را انجام دهد، لازم است که یک بازرس ساختمان محلی برای ارزیابی کلی حضور داشته باشد. آنها قبل از ایجاد هر گونه تغییر، اطمینان حاصل می کنند که ساختمان با قوانین فعلی مطابقت دارد.

 

فضای اداری جدید خود را طراحی کنید

هنگامی که وضعیت ساختمان ارزیابی شد و از قوانین ساختمان و محدودیت های سازه ای مطلع شدید، وقت آن است که تیم طراحی را وارد کار کنید. در این مرحله باید یک بار دیگر، به هدف بازسازی فضای اداری و شرکت خود رجوع کنید و انتظارات خود را به صورت مکتوب بیان کنید تا یک دنباله کاغذی وجود داشته باشد.

به یاد داشته باشید که در این مرحله واضح و مشخص باشید. اگر نیاز به ایجاد یک فضای کاری مشترک برای 10 کارمند دارید و در عین حال فضایی برای پنج اطاقک اضافی ایجاد کنید؛ آن را با این شرایط بیان کنید.

همچنین بهتر است از تیم طراحی خود بخواهید حداقل دو مدل و طراحی بالقوه از فضای جدید آماده کنند تا گزینه هایی برای انتخاب داشته باشید. بر اساس آنچه که برای فرهنگ اداری شما بهترین عملکرد را دارد، طرح نهایی را انتخاب کنید.

 

 

برنامه را به کارکنان ابلاغ کنید

برنامه های بازسازی فضای اداری و دفتر باید در اسرع وقت به اطلاع کارکنان شما برسد. حتی اگر قصد ندارید دفتر را در طول فرآیند ببندید، به آنها اطلاع دهید که چه زمانی بازرسی و ساخت و ساز انجام می شود و چگونه کار آنها تحت تأثیر قرار می گیرد.

در حین بازسازی دفتر باید با کارمندان خود ارتباط برقرار کرد و این اطلاعات را در اختیار انان قرار داد:

  • دلایل و مزایای بازسازی
  • زمانی که تیم های بازسازی در دفتر کار خواهند کرد
  • هرگونه برنامه ریزی برای جابجایی کارکنان به یک فضای اداری موقت
  • تاریخ پایان بازسازی فضای اداری
  • برای دریافت پاسخ در رابطه با هر گونه سوال یا نگرانی باید به چه کسی مراجعه کنند

فرآیند بازسازی فضای اداری را آغاز کنید

مراحلی که برای بازسازی فضای اداری لازم بود اعم از برنامه ریزی، استخدام  تیم بازسازی، بازرسی و تایید انجام شد و حالا نوبت شروع فرآیند بازسازی است. به یاد داشته باشید که یک خط ارتباطی باز بین مدیر پروژه داخلی خود، تیم طراحی و خدمه ساخت و ساز حفظ کنید. اگر دفتر شما در طول دوره بازسازی بسته است، روزهایی را برای مراجعه و بررسی پیشرفت کار، در نظر بگیرید و حتما پیام های آماده برای ارسال به کارمندان در صورت وجود تاخیر در پروژه داشته باشید.

 

به طور کلی، بازسازی سازمانی نه تنها فضای فیزیکی کافی برای کار کارکنان در اختیار شما قرار می دهد، بلکه می تواند اخلاق کاری بهتری را نیز تقویت کند. گرفتن فضایی که برای فرهنگ شما یا تعداد کارمندان در حال افزایش دفتر شما مناسب نیست و تبدیل آن به محیطی مدرن و مشارکتی می تواند روحیه و نتیجه فعالیت سازمان و کارکنان را تقویت کند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *