بازسازی فضای تجاری، یکی از پروژه های مهمی است که نیاز به برنامه ریزی استراتژیک دارد. شما ممکن است برنامه های توسعه کسب و کار داشته باشید و بازسازی ساختمان های اداری یا تجاری را به عنوان یک دارایی اضافی برای کسب و کار خود در نظر بگیرید.

آیا چک لیست بازسازی فضای تجاری یا ساختمان اداری را تهیه کرده اید؟ برای اینکار به هیچ عنوان نباید عجله کنید و برای تهیه یک طرح پروژه بازسازی تجاری دقیق، باید زمان کافی را در نظر بگیرید.

برای اینکه بتوانید چک لیست بازسازی ساختمان تجاری را به خوبی تهیه کنید، حتما در ادامه با ما همراه بمانید. این راهنما به شما ایده بهتری از آنچه در طول پروژه بازسازی فضای تجاری خود انتظار دارید، می دهد. بنابراین بیایید نگاهی دقیق تر به هر موردی که باید در چک لیست گنجانده شود داشته باشیم.

 

بهترین شرکت طراحی دکوراسیون داخلی برای طراحی فضای سبز حیاط کوچک شیک و لاکچری

امروزه شرکت های زیادی در حوزه طراحی دکوراسیون داخلی خدمات انجام می دهند. این موضوع بسیار پر اهمیت است که شما طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود را به شرکتی بدهید که با احترام به سلیقه شما و رعایت آن بهترین و زیبا ترین دکوراسیون داخلی را برای شما پیاده سازی و طراحی کند. شرکت خاک پی خانه بهترین انتخاب برای طراحی دکوراسیون داخلی می باشد چراکه با هر بودجه ای که داشته باشید می توانید بهترین دکوراسیون را از خاک پی خانه درخواست کنید. برای مشاوره رایگان با شماره زیر تماس بگیرید.

مشاوره رایگان :

255 401 26 021

02126401272

272 401 26 021

 

بازسازی فضای تجاری چیست؟

گسترش تجارت و تضمین ایمنی ساختمان دو انگیزه اصلی برای نوسازی فضای تجاری – اداری هستند. زیرا یک دفتر شرکتی تصویر کسب و کار فرد را نشان می دهد. شما جلساتی را با فروشندگان، مشتریان و دیگران برگزار می کنید و هدف از بازسازی فضای تجاری – اداری، ایجاد یک طراحی کاربردی تر و مدرن تر برای آن است.

در واقع، بازسازی می تواند یک تغییر دهنده بازی برای کسب و کار شما باشد. تغییر زیبایی در ساختمان تجاری و دفتر شما به ارتقای سطح بعدی کمک می کند.

یکی دیگر از جنبه های بازسازی، ایمنی و امنیت ساختمان است. وقتی نوبت به بازسازی فضای تجاری برای دفتر شما می رسد، محدودیت هایی نیز وجود دارد. اما قبل از تماس با پیمانکار عمومی، باید چک لیست بازسازی ساختمان تجاری – اداری را بررسی و تهیه کنید. این لیست به شما در تهیه بودجه و مذاکره با یک شرکت ساختمانی کمک می کند.

این لیست می تواند به شرح زیر باشد:

  • آیا نشتی آب در ساختمان وجود دارد؟
  • آیا ایراد الکتریکی وجود دارد؟
  • آیا ساختمان پایه محکمی دارد؟
  • آیا مساحت زیرزمین آنقدر قوی است که بتواند بار ساختمان را تحمل کند؟
  • و از همه مهمتر، آیا ساختمان برای داشتن مقاومت در برابر زلزله نیاز به مقاوم سازی طبقات دارد؟

هنگامی که ساختمان را به طور کامل بررسی کردید و چالش ها را شناختید، می توانید یک لیست پیش از نوسازی تهیه کنید و بهتر است این لیست را با پیمانکار نیز در میان بگذارید و زمانی که فرآیند نوسازی شروع می شود، می توان این وظایف را در اولویت قرار داد.

 

چگونه برای نوسازی فضای تجاری یا اداری برنامه ریزی کنیم؟

گاهی اوقات، ساختمان تجاری نیاز به یک تغییرات ساده دارد. اما در بسیاری از مواقع، فرآیند نوسازی بسیار عمیق تر از این است. در هر دو مورد، شما باید یک شرکت ساختمانی کارآمد را استخدام کنید که بتواند بازسازی داخلی و خارجی را نیز انجام دهد.

همچنین باید با تعیین زمان و بودجه خود، معیارهای واقعی را تعیین کنید. اگر ساختمان از قبل کاربردی است، باید آن را نیز سازماندهی کنید. فرآیند بازسازی ساختمان تجاری و اداری به دو بخش ساخت و ساز خارجی و بازسازی و بازسازی داخلی تقسیم می شود:

 

فعالیت های مربوط به ساخت و ساز خارجی عبارتند از:

  • ساخت و ساز جدید
  • مقاوم سازی ساختمان تجاری
  • تعمیر و بازسازی فونداسیون زیرزمین
  • ساخت و ساز محوطه باز
  • تعمیر نشتی و اتصالات برق
  • پیاده سازی تکنیک های جدید مانند پشتیبان گیری برق در هر طبقه. آسانسورهای داخلی و غیره

 

فعالیت های مربوط به ساخت و ساز داخلی عبارتند از:

  • کفپوش های اداری مانند سنگ مرمر، کاشی، موزاییک و موکت
  • پارتیشن های شیشه ای
  • درهای کشویی
  • پنجره های اداری
  • نرده شیشه ای
  • طراحی مجدد چیدمان اداری
  • راه پله، طراحی فضای باز
  • نورپردازی
  • تعمیر دیوار خشک
  • طراحی گیاهان و فضای سبز

 

به طور کلی، در هنگام اجرای طرح نوسازی فضای تجاری، چشم انداز بلندمدت را در ذهن خود نگه دارید و به 10 تا 15 سال آینده فکر کنید. با در نظر گرفتن این موضوع، در مرحله اول بیشتر بر روی ساخت و ساز بیرونی تمرکز کنید و سپس طراحی داخلی و سایر کارهایی که برای زیباتر کردن نمای ساختمان انجام می شود را می توان در مراحل بعدی انجام داد. در واقع، این یک برنامه کاربردی است که در یک بودجه مشخص، قابل اجرا خواهد بود.

همچنین بهتر است در حین ساختن یک برنامه نوسازی، راه حل های جدید سازگار با محیط زیست و صرفه جویی در انرژی را نیز در نظر بگیرید که راحتی و سبکی را که با نیازهای کسب و کار شما مطابقت دارد حفظ کنید.

 

 

چک لیست نوسازی و بازسازی فضای تجاری یا اداری

تصور تعمیر و جایگزینی همه چیز آسان است. به محض اینکه کلمه “نوسازی” به ذهن شما خطور کرد، به فکر حذف همه چیزهای قدیمی و آوردن چیزهای جدید هستید. اما برای بازسازی یک ساختمان تجاری، تهیه یک لیست واقع بینانه با استفاده از الگوی طرح پروژه بازسازی اداری با مشورت یک تیم ماهر الزامی است.

در اینجا چک لیست دقیق بازسازی فضای تجاری آمده است:

 

برنامه ریزی

ایجاد تعادل بین خواسته ها و امکان سنجی، به شما کمک می کند تا یک فرآیند نوسازی سودآور بسازید. ارزیابی مکان، اولین گام برای بازسازی فضای تجاری خواهد بود. دانستن چالش ‌های موجود به پیمانکار کمک می‌کند تا در یک چهارچوب مشخص، برنامه ‌ریزی کند.

 

طراحی و دیزاین

چک لیست تهیه شده توسط مهندسان ماهر ما برای اجرای طرح بازسازی ساختمان تجاری کاربردی را در نظر بگیرید. یک طراحی دقیق با برآورد هزینه برای یک نوسازی یکنواخت، مورد نیاز است. در طول فرآیند طراحی، همیشه ترتیبی را تنظیم کنید که می توانید به ساخت و ساز ادامه دهید.

 

پیش ساخت

این مرحله برای آماده سازی ساختمان، برای بازسازی انجام می شود. برای بازسازی یک ساختمان تجاری، بررسی محل توسط پیمانکار ضروری است. این امر به جلوگیری از مسائلی مانند خطرات زیست محیطی و سایر عوارض کمک می کند.

 

تهیه مواد و تایید پیش بینی ها

برای جلوگیری از تاخیر در روند بازسازی، با پیمانکار ارتباط برقرار کنید و اطمینان حاصل کنید که تمام موارد لازم قبل از شروع کار واقعی، در محل قرار دارند. تمام نیروی کار، مواد و تجهیزات مورد نیاز باید در یک ردیف باشند. خریدها را پیگیری کنید زیرا در یک پروژه تجاری می توانند به سرعت بودجه را بالا ببرند.

ساخت و ساز

لیست نوسازی با وظیفه پایانی نظارت،کامل می شود. شناسایی اهداف و بودجه برای بازسازی و شناسایی وظایفی که به عنوان توسعه طراحی یا تعمیر زیرزمین هستند، زمان می برد. بنابراین وظایفی مانند اتصالات برق، لوله کشی و غیره را نظارت کنید.

تهیه چک لیست در این زمینه، برای مقایسه کار واقعی انجام شده و نتایج مورد انتظار مفید خواهد بود. همچنین می توانید به مسائل جزئی که مشخصات قرارداد را برآورده نکرده اند رسیدگی کنید. این مرحله، در فرآیند صدور صورت حساب نیز کمک می کند.

 

 

نکاتی برای نوسازی یا بازسازی فضای تجاری

بیشتر کارهای نوسازی مبتنی بر بازسازی و از سرگیری چالش های ساخت و ساز است که در این شرایط، بهبود کلی در طراحی و امکانات، مورد انتظار است.

در طول این فرآیند، شما باید به انطباق فناوری جدید فکر کنید و ساختمان تجاری را کاربردی تر کنید. در واقع، بازسازی برای نزدیکتر کردن مکان به نیازهای تجاری و ایجاد فضایی مناسب برای کارمندان انجام شده است. نکاتی که باید برای بازسازی فضای تجاری در نظر بگیرید، شامل موارد زیر خواهند بود:

  • طرح خود را در یک بودجه و زمان مشخص خلاصه کنید
  • با تیم اختصاصی معماران و مهندسان آشنا شوید
  • تم تجاری یا اداری را انتخاب کنید که به خوبی نشان دهنده کسب و کار شما باشد
  • یک الگوی طرح پروژه نوسازی دفتر را برای پیگیری فعالیت ها انتخاب کنید
  • برای رفع مشکلات عمده مانند خطاهای الکتریکی اولویت بندی کنید
  • با در نظر گرفتن ماهیت کسب و کار و آخرین روندها، یک طرح کاربردی را انتخاب کنید
  • کار واقعی انجام شده با تیم را بررسی کنید

 

چگونه یک پیمانکار یا تیم طراحی برای بازسازی فضای تجاری کارآمد و مقرون به صرفه انتخاب کنیم؟

انتخاب پیمانکار مناسب و تیم طراحی حرفه ای، نقش حیاتی در بازسازی فضای تجاری شما خواهد داشت. شما می توانید به دنبال پیمانکارانی باشید که به طور ویژه نوسازی  یا بازسازی ساختمان های تجاری و اداری را انجام می دهند. بهتر است نمونه کارها و پروژه هایی که این تیم انجام داده اند را از نزدیک ببینید و مورد بررسی قرار دهید و سپس بهترین تیم پیمانکار و طراحی را برای بازسازی فضای تجاری مورد نظر خود انتخاب کنید.

 

به طور کلی، بازسازی کلی یک ساختمان تجاری گام بزرگی برای یک کسب و کار است که اگر به درستی انجام شود می تواند کسب و کار شما را تغییر دهد. اما زمانی که می خواهند فرآیند بازسازی ملک تجاری خود را شروع کنند، باید به مواردی توجه کرد تا این پروژه نوسازی و بازسازی به بهترین شکل ممکن پیش رفته و نتایج رضایت بخشی را به همراه داشته باشد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *