طراحی دکوراسیون داخلی پله

راه پله ها منحصر به فرد ترین و کاربردی ترین بخش یک خانه و آپارتمان هستند. طراحی راه پله معمولا به شکل راحت و مستحکم انجام می شود و در خانه هایی با یک یا چند طبقه ساخته می شود و مورد استفاده قرار می گیرد که عمده کاربرد آن برای رسیدن از نقطه A به B است.

طراحی دکوراسیون داخلی پله، به همان اندازه که طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی منزل اهمیت دارد، مهم بوده و نباید از آن غافل شد. چرا که اگر طراحی دکوراسیون داخلی پله ها با ذوق، رنگ و سبک دقیقی انجام شود می تواند خانه شما را به بهترین شکل ممکن با طراحی مدرن یا سنتی که برای آن در نظر گرفتید، به نمایش بگذارد.

برای اینکه ایده های جذاب و کاربردی از طراحی دکوراسیون داخلی پله را ببینید و ایده بگیرید، حتما در ادامه این بخش با ما همراه بمانید.

برترین شرکت برای دکوراسیون داخلی پله:

امروزه شرکت های زیادی در حوزه طراحی دکوراسیون داخلی خدمات انجام می دهند. این موضوع بسیار پر اهمیت است که شما طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود را به شرکتی بدهید که با احترام به سلیقه شما و رعایت آن بهترین و زیبا ترین دکوراسیون داخلی را برای شما پیاده سازی و طراحی کند.

شرکت خاک پی خانه بهترین انتخاب برای طراحی دکوراسیون داخلی می باشد چراکه با هر بودجه ای که داشته باشید می توانید بهترین دکوراسیون را از خاک پی خانه درخواست کنید. برای مشاوره رایگان با شماره زیر تماس بگیرید.

مشاوره رایگان :

02126401255

02126401272

طراحی راه پله در فضای کم:

راه پله ها، علاوه بر دسترسی به سطوح بالای خانه، اتاق خواب یا نیم طبقه، پشت بام یا محوطه روف گاردن، یک ویژگی معماری متمایز برای هر طراحی خانه را نشان می دهد. برای طراحی راه پله در فضای کم، با دقت به فضایی که برای پله ها در اختیار دارید نگاه کنید. اینکار می تواند به شما کمک کند تا به طرحی فکر کنید که کاربردی باشد و کاملاً در خانه شما جا بیفتد.

اگر به فکر طراحی راه پله در فضای کم هستید و خانه کوچکی دارید، بهترین پیشنهاد این است که راه پله های مستقیم یا L شکل را در نظر بگیرید تا هم بهترین و کاربردی ترین مدل از طراحی راه پله در فضای کم را داشته باشید و هم فضای زیادی را به راه پله اختصاص ندهید.

پله در دکوراسیون داخلی:

پله ها ساختاری هستند که با اتصال طبقات مختلف یک ساختمان ، امکان حرکت آزادانه بین سطوح مختلف را فراهم می کنند. وجود پله در دکوراسیون داخلی، می تواند ارزش خانه را کاهش دهد یا به آن بیافزاید. آنها اولین چیزی هستند که یک خریدار به آن توجه می کند و نشان می دهد که چقدر برای ساخت آن توجه شده است.

خریداران بالقوه به‌ طور نامحسوس به دنبال جزئیات هستند و این در پله‌ هایی که از نظر بصری جذاب و زیبا طراحی شده ‌اند، نمایان می ‌شود.بنابراین، بر خلاف سایر قسمت های یک خانه، طراحی راه پله بسیار راحتتر انجام خواهد شد. علاوه بر این، فضای موجود و موقعیت راه پله ها نیز تعیین می کند که طراحی دکوراسیون داخلی پله باید به چه شکلی باشد.

هنگام طراحی یک خانه و فضای داخلی آن، درک و پیکربندی موقعیت راه پله، بخشی از طراحی کلی است. یک برنامه ریزی خوب در این رابطه، تضمین می کند که فضا از دست نمی رود، مناطق باز به طور بهینه استفاده می شوند، آمد و شد بدون مانع است و راهی برای خروج یا فرار از هر طبقه به راحتی وجود دارد.

انواع مختلفی از جایگشت‌ ها و ترکیب ‌ها در طراحی دکوراسیون داخلی پله وجود دارد که می توانید بر اساس نیازهای خانواده و مزایا و معایب مصالح مورد استفاده در ساخت پله، بهترین شکل و مدل از پله در دکوراسیون داخلی را طراحی و اجرا کنید.

انواع طراحی راه پله عبارتند از :

  • پله های مستقیم:

پله های مستقیم، یک پله خطی بدون تغییر جهت هستند و از آن به عنوان ساده ترین طراحی پله یاد می شود که، اغلب در سطح طبقات جداگانه و در سطوح پایین تر قرار می گیرند.

پله های مستقیم

  • پله‌ های L شکل:

پله ‌های کلاسیک مستقیم که کمی می‌چرخند و طراحی L شکل را به نمایش می‌ گذارند. در این مدل از طراحی دکوراسیون داخلی پله، پله ها با زاویه 90 درجه ظرافت قدیمی را به نمایش می گذارند و دارای یک قسمت برای مکث کوتاه مدت و چشمگیر در پایین پله ها هستند.

مشاوره رایگان :

02126401255

02126401272

پله‌ های L شکل

  • پله های پیچ در پیچ:

پله های پیچ در پیچ، همانطور که از نام آن مشخص است دارای شکل و ظاهری پیچیده تر و پیچ خورده تر از طرح پله L شکل هستند اما معمولا قسمت فرود و مکث در این مدل راه پله، پهن تر از سایر پله هاست. این مدل طراحی دکوراسیون داخلی راه پله، در خانه های دوبلکس و عمارتی رایج هستند و به صرفه جویی در فضا کمک می کنند.

پله های پیچ در پیچ

  • پله های U شکل:

این پله ها در ادارات و مناطق تجاری رایج هستند و به این صورت طراحی شده اند که در یک قسمت از ساختمان، در تمام طبقات قرار می گیرند و جریان ترافیک را بدون ایجاد اختلال در یکپارچگی فضای کاری آسان تر می کنند.

پله های U شکل

  • پله های مارپیچی:

پلکان های مارپیچی اغلب به عنوان یک پله اضافی در خانه ها و بیشتر در طبقات بالایی به ویژه برای تراس و بالکن ساخته می شوند. این مدل از طراحی دکوراسیون داخلی پله،معمولا به صورت فلزی طراحی می شوند و به عنوان یک رابط بین راه پله موقت و دائمی استفاده می شوند.

پله های مارپیچی

  • پله های منحنی:

پله های منحنی بدون مکث یا فرود هستند و طراحی پیوسته دارند، فضای کمتری را اشغال می کنند و معمولا از خم نرده مرکزی پیروی می کنند و باعث ایجاد چیدمان معماری زیبایی در طراحی راه پله آپارتمان می شوند.

پله های منحنی

بیشتر بخوانید: طراحی دکوراسیون داخلی پارکینگ

تزیین راه پله ورودی ساختمان:

همانطور که می دانید، امروزه پله و راه پله در تمام فضاها وجود دارد و همین موضوع باعث شده تا تزیین و دکوراسیون راه پله، فرصت مناسبی برای نمایش سبک های طراحی در معماری یا فضاهای اطراف خود باشد.

در زیر چند طراحی داخلی و تزیین دیوار راه پله آپارتمان وجود دارد که می توانید از ان ها برای طراحی دکوراسیون داخلی پله در آپارتمان و خانه خود ایده بگیرید:

مشاوره رایگان :

02126401255

02126401272

  • استفاده از قاب عکس یا کلاژهای دیواری برای نمای پله ورودی ساختمان:

استفاده از کلاژهای دیواری، روشی عالی برای تزئین دیوارهای برهنه در امتداد راه پله هستند. کلاژها را از پرتره های خانوادگی، داستانی در مورد سفرها و موارد دیگر انتخاب کنید و به صورت لایه بندی، در امتداد دیوار راه پله ورودی ساختمان قرار دهید.

استفاده از قاب عکس یا کلاژهای دیواری

  • فرش کردن راه پله:

فرش کردن راه پله یکی دیگر از روش های رایج در طراحی دکوراسیون داخلی پله است و در کشورهایی با کف سرد که به گرمای مداوم نیاز دارند، بسیار مناسب تر خواهد بود. به طور کلی، وجود فرش روی پله ها می تواند ظاهر و احساس خانه شما را تغییر دهد.

فرش کردن راه پله

  • ساخت قفسه و انبار در زیر راه پله:

راه پله ها گزینه های ذخیره سازی هوشمندانه ای را در صورت طراحی خوب ارائه می دهند. قفسه ‌های آویزان روی دیوار، انباری در کمد زیر پله‌ ها و حتی قفسه‌ های محل فرود می‌تواند جذابیت‌ های جالبی را در تزیین راه پله ورودی خانه ایجاد کند.

عکس راه پله ساختمان

  • نرده‌ ها:

نرده‌ های پله ممکن است چندان مهم به نظر نرسند، و معمولا از دید کاربردی بودن برای پیمایش راحتتر از راه پله در نظر گرفته می شوند. اما با این حال، انتخاب نرده های جذاب و خاص برای راه پله می تواند جذابیت طراحی دکوراسیون داخلی پله ها را چند برابر کند و زیبایی شناسی نرده ها می تواند ظاهر هر فضایی را ارتقا دهد.

مشاوره رایگان :

02126401255

02126401272

نرده‌ های کنار راه پله

 

بیش از 50 ایده ترند و جذاب 2023  عکس انواع پله داخل ساختمان برای طراحی دکوراسیون داخلی پله :

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خلاصه مطلب

یک راه پله طبقات مختلف خانه شما را به هم متصل می کند. با این حال، توجه به طراحی دکوراسیون داخلی پله در ساختمان ها می تواند، ارزش مادی یک ساختمان را چند درجه بیشتر کند. یک راه پله زمانی که به آن توجه می شود، چیزهای معمولی را به چیزهای خارق العاده تبدیل می کند و می تواند بخش مهمی از دکوراسیون منزل شما باشد. زیبایی شناسی خانه شما به معنای واقعی کلمه می تواند با راه پله ها به سطح دیگری ارتقا یابد.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *