طراحی دکوراسیون مینیمال

به اطراف خانه خود نگاهی بیندازید. به تمام مبلمان هر اتاق با دقت نگاه کنید. سرتان را به سمت تابلو های آویزان شده روی دیوار و اشیایی که روی میزهایتان قرار دارند بچرخانید. آیا همه چیز باید آنجا باشد؟ یا می توانید برخی از آنها را کنار بگذارید؟

طراحی دکوراسیون مینیمال یا مینیمالیسم (Minimalism) یعنی کم کردن وسایل اضافی و چیزهای غیر ضروری از دکور و ساده نگه داشتن همه چیز است. امروزه برای طراحی بسیاری از خانه ‌ها، به دکوراسیون مینیمالیستی به عنوان شیوه‌ ای با طراوت برای زندگی منظم، سازمان ‌یافته و بدون شلوغی نگاه می شوند و بیشتر صاحبان خانه تمایل دارند تا طراحی دکوراسیون مینیمال را در فضای خانه خود اجرا کنند.

به طور کلی، برای آن دسته از افرادی که سبک زندگی پرمشغله ای دارند، تمیز نگه داشتن خانه، مستلزم تلاش روزانه است، اما ما ایده بهتری داریم: مینیمالیست شوید. این روند طراحی کاملاً در مورد این موضوع که هرچه وسایل کمتر باشد، بهتر است، تاکید دارد و باعث می شود تا بهم ریختگی در فضای منزل به حداقل برسد.

در واقع، خلاصه کردن وسایل منزل به لوازم اولیه و کنار گذاشتن چیزهای اضافی، می تواند معجزه ای برای سلامت عقل شما ایجاد کند؛ البته لازم به ذکر است که طراحی دکوراسیون مینیمال کمک می کند تا خانه شما بسیار مرتب و شیک نیز به نظر می رسد.

در ادامه این بخش با ما همراه بمانید تا با نکات کلیدی در رابطه با طراحی دکوراسیون مینیمال منزل بیشتر آشنا شوید.

 

بهترین شرکت طراحی دکوراسیون داخلی برای مینیمال منزل

امروزه شرکت های زیادی در حوزه طراحی دکوراسیون داخلی خدمات انجام می دهند. این موضوع بسیار پر اهمیت است که شما طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود را به شرکتی بدهید که با احترام به سلیقه شما و رعایت آن بهترین و زیبا ترین دکوراسیون داخلی را برای شما پیاده سازی و طراحی کند. شرکت خاک پی خانه بهترین انتخاب برای طراحی دکوراسیون داخلی می باشد چراکه با هر بودجه ای که داشته باشید می توانید بهترین دکوراسیون را از خاک پی خانه درخواست کنید. برای مشاوره رایگان با شماره زیر تماس بگیرید.

مشاوره رایگان :

02126401255

02126401272

طراحی دکوراسیون مینیمال منزل | طراحی دکوراسیون داخلی مینیمال خانه

سبک دکوراسیون مینیمالیستی تمرینی برای خویشتن داری است که در آن فضا، نور و اشیا به همان اندازه نقش مهمی دارند. این سبک از شما می‌خواهد که اثاثیه ‌تان را به موارد ضروری کاهش دهید و مجموعه‌ ای از اشیاء انتخاب ‌شده که حداکثر تأثیر و استفاده را زندگی شما دارند، نگه داری کنید. این سبک به دور از خسته کننده بودن، جسورانه، کاربردی و بسیار خاطره انگیز است.

در واقع، طراحی دکوراسیون مینیمال یا مینیمالیسم، فضا را مفید کرده و در عین حال آن را قابل تنفس می کند. همه چیز در این مدل طراحی منزل ساده است و یک تناسب طبیعی و منظم دارد. برای اینکه طراحی دکوراسیون مینیمال منزل داشته باشید لازم است با چند نکته کلیدی در این رابطه آشنا باشید:

1. از یک پالت رنگ محدود استفاده کنید:

رنگ‌های روشن مانند سفید همراه با رنگ‌ های خنثی مانند خاکستری کم رنگ و پاستلی جز ذاتی طراحی دکوراسیون مینیمال هستند. اگرچه می ‌توانید رنگ ‌های روشن ‌تری نیز اضافه کنید، اما پیشنهاد می ‌کنیم یک یا دو رنگ را انتخاب کنید و دوز این رنگها را محدود کنید. در تصویر پایین از سایه های بژ و سفید برای ایجاد اتاقی با نور مناسب استفاده شده است. حتی میز ناهار خوری مرمری در اینجا سبک مینیمالیستی را تقویت می کند.

2. فضاهای خالی و نقاط کانونی مناسب ایجاد کنید

فضای خالی عنصر مهمی در طراحی دکوراسیون مینیمال محسوب می شود، زیرا فضا با اشیا در تعامل است و ظاهر را مشخص می کند. تعادل بصری به همان اندازه مهم است و تنها با داشتن یک نقطه کانونی به دست می آید. توجه داشته باشید که چگونه اتاق نشیمن فضای خالی زیادی دارد و هیچ حواس پرتی ناخواسته ای ندارد و در عین حال، برخی از عناصر دکور ضروری خانواده، نقطه ای روی دیوارها پیدا می کنند.

3. تمیز کردن و ویرایش وسایل منزل را انجام دهید | دکوراسیون مینیمال آشپزخانه

داشتن یک طراحی دکوراسیون مینیمال به این معنی است که باید با شلوغی ها خداحافظی کنید و برای انجام این کار، باید آنچه را که در قفسه ها و میزها نمایش می دهید ویرایش کنید و فقط به وسایل ضروری پایبند باشید و بقیه را در کابینت ها نگهداری کنید. این دکوراسیون مینیمال آشپزخانه نشان می دهد که چگونه تنها چند عنصر به خوبی انتخاب شده به پیشخوان راه یافته اند. همچنین، انتخاب یک آشپزخانه سفید با رنگ قرمز شرابی، در عین شیک ماندن، فضای بسیار بیشتری را القا می کند.

4. از تزئینات برجسته استفاده کنید | دکوراسیون مینیمال پذیرایی و نشیمن

طراحی یک خانه مینیمالیستی به این معنی نیست که باید از دکوراسیون و رنگ های روشن اجتناب کنید. قانون این است که به سادگی از عناصر تزئینی به عنوان تاکید استفاده کنید و خانه خود را با چیزهای زیاد شلوغ نکنید. به طور مشابه، برای تابلو یا قطعات هنری، به جای گروهی از قطعات کوچک، یک قطعه کانونی را انتخاب کنید. در این اتاق نشیمن، جفت پرتره در مقابل یک دیوار خالی به یک نقطه کانونی تبدیل شده و نه یک حواس پرتی درهم و شلوغ.

5. مسیرها و سطوح صاف را انتخاب کنید

مبلمان و اشیاء در طراحی دکوراسیون مینیمال عمدتاً دارای خطوط و منحنی های تمیز و مشخص و همچنین سطوح صاف هستند. به عنوان مثال، این آشپزخانه دارای کابینت ها، کشوها و پنجره های کاملاً مشخص و سطوح مسطح زیادی است. خطوط تمیزی که به دلیل نبود دستگیره روی کابینت ها تضمین می شود نیز چشم را تسکین می دهد!

6. با بافت ها بازی کنید | دکوراسیون مینیمال اتاق خواب

در فضای داخلی مینیمالیستی، می‌توانید با امتحان کردن بافت‌ های مختلف، چیزهایی را جالب کنید. در این اتاق خواب، یک تخته روکش دار و یک کاغذ دیواری با رنگ نعنایی با بافت کاملاً مکمل یکدیگر هستند و به اتاق جذابیتی با طراوت می بخشند. تخته های چوبی به داستان بافت این اتاق بیشتر می افزاید. در حالی که بافت های مختلف با هم ترکیب شده اند، اما این دکوراسیون اتاق خواب به هیچ وجه شلوغ نیست.

7. نور را به فضای خود اضافه کنید

در یک طراحی دکوراسیون مینیمال باید پنجره های خالی دوست شما باشند. اگر بتوانید پنجره ‌های خود را بدون تزئین رها کنید و اجازه دهید نور به داخل سرازیر شود، به طرز چشمگیری به سبک مینیمالیستی نزدیکتر می ‌شوید. اگر حریم خصوصی برایتان اهمیت دارد، از نازک ترین مواد برای پرده یا از پرده ساده و روشن استفاده کنید. در این اتاق نشیمن، پرده های شفاف نور خورشید زیادی را وارد می کنند و هر چیزی را که روی آن می افتد روشن می کند و استفاده از رنگ صورتی فقط به زیبایی بیشتر این طراحی مینیمال افزوده است.

8. قدرت اشیا و وسایل ساده را دست کم نگیرید

طراحی دکوراسیون مینیمال می تواند باعث شود در مورد مقدار اشیاء ساده و معمولی که در اطراف خود دارید، تجدید نظر کنید. در این اتاق نشیمن، احتمالاً اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب می کند، نقاشی چشمگیر آویزان به دیوار یا بالش های رنگارنگ روی مبل است. هنگامی که این موارد در پس زمینه سفید یا رنگ خنثی استفاده می شوند، حتی اشیاء ساده نیز می توانند برجسته شوند. به طور کلی، با دکوراسیون مینیمالیستی، تعمیر و نگهداری آسان تر می شود.

9. الگوها یک مکان پیدا می کنند

افرادی که به سبک خانه‌ های مینیمالیستی علاقه مند هستند، معمولاً از تعداد محدودی الگو استفاده می ‌کنند یا ترجیح می ‌دهند همه آن ‌ها را کنار بگذارند. اگر تصمیم دارید از الگوها استفاده کنید، از آنها در مقیاس کوچک، با الکوهای یکدست یا الگوی غیرمحسوس استفاده کنید. وقتی صحبت از چاپ به میان می آید، از آن همان طور که از یک قطعه برجسته استفاده می کنید استفاده کنید و برای پرده ها یا بالش های مبل خود، طرح هایی را انتخاب کنید.

شما می توانید هر دوی آنها را داشته باشید، مانند این اتاق نشیمن، اما مطمئن شوید که فضای خالی زیادی دارید. همچنین، به یاد داشته باشید، هرگز نمی توانید با یک فرش طرح دار که اتاق را در مرکز قرار می دهد اشتباه کنید.

 

80 طرح جدید و ترند 2021 صرفا جهت ایده برای طراحی دکوراسیون مینیمال :

خلاصه مطلب

آنچه در بالا آورده ایم قوانین اصلی برای طراحی دکوراسیون مینیمال هستند. با این حال، هنگامی که اینها را در جای خود قرار دادید، می توانید کمی سبک های مختلف مینیمال مانند مینیمالیسم مدرن، راحت یا صنعتی را تجربه کنید تا به سبک طراحی دکوراسیون داخلی مورد نظر خود برسید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *