دکوراسیون مینیمال

مینیمالیسم (Minimalism) اخیرا به یک کلمه رایج در سبک زندگی مدرن تبدیل شده است که متخصصان خاص خود را دارند که قول می دهند خانه هایمان را خلوت کرده و زندگی مان را ساده کنیم به ما کمک می کنند تا با دنیای طاقت فرسا کنار بیاییم. به طور کلی، طراحی دکوراسیون مینیمال، در مورد اولویت بندی موارد ضروری است.

طراحی داخلی مینیمالیستی سبکی از طراحی داخلی مدرن است و شامل استفاده از ملزومات ساده برای ایجاد فضایی ساده و مرتب است که با سادگی، خطوط تمیز و پالت رنگی تک رنگ مشخص می شود. معمولاً در طراحی دکوراسیون مینیمال، یک پلان طبقه باز، نور زیاد و مبلمان کاربردی را ترکیب می کنند و بر شکل، رنگ و بافت، تعداد انگشت شماری از عناصر ضروری تمرکز دارند.

اگر شما نیز به سبک طراحی داخلی و دکوراسیون مینیمال علاقه مند هستید، حتما در ادامه این بخش با ما همراه بمانید تا اطلاعات خوبی در این زمینه کسب کنید.

بهترین شرکت  برای طراحی دکوراسیون داخلی مینیمال:

امروزه شرکت های زیادی در حوزه طراحی دکوراسیون داخلی خدمات انجام می دهند. این موضوع بسیار پر اهمیت است که شما طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود را به شرکتی بدهید که با احترام به سلیقه شما و رعایت آن بهترین و زیبا ترین دکوراسیون داخلی را برای شما پیاده سازی و طراحی کند.

شرکت خاک پی خانه بهترین انتخاب برای طراحی دکوراسیون داخلی می باشد چراکه با هر بودجه ای که داشته باشید می توانید بهترین دکوراسیون را از خاک پی خانه درخواست کنید. برای مشاوره رایگان با شماره زیر تماس بگیرید.

مشاوره رایگان :

02126401255

02126401272

اصول اولیه سبک مینیمال در طراحی داخلی:

مینیمالیسم یکی از مهم ترین جنبش های طراحی قرن بیستم است که این روزها به یکی از مؤثرترین، قدرتمندترین و تأثیرگذارترین طراحی ها تبدیل شده است.

همانطور که از نام آن مشخص است، طراحی مینیمالیستی مطمئناً یک سبک باشکوه یا مجلل نیست، اما بدون طراحی و سبک نیز نیست. مینیمالیسم روند کنار گذاشتن طرح های مجلل و بسیار تزئینی گذشته را ادامه است و به دلیل سادگی و مرتب بودن، ظاهری زیبا به طرح می بخشد.

از جمله اصول اولیه سبک مینیمال در طراحی داخلی  وویژگی های دکوراسیون مینیمال در خانه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سادگی در فرم و عملکرد:

پالت رنگی تک رنگ در طراحی مینیمال

طراحی مینیمالیستی خانه باید ساده، کارآمد و سر راست باشد. طراحی دکوراسیون مینیمال، باعث ایجاد وضوح و سادگی در طراحی می شود و فضاها را بدون پیچیدگی و قابل پیش بینی می کند.

فرم ها و اشکال ساده، دیوارهای داخلی مینیمال ، کف های بزرگ و باز، فضاهای ذخیره سازی ساده و تاکید و اهمیت زیاد بر مناظر و نور روز، از ویژگی های بارز طراحی های مینیمالیستی هستند.در واقع، طراحی ساده خانه بدون هیچ گونه پیچیدگی و مواد و لوازم اضافی، کلید طراحی مینیمال است.

  • رنگ های مینیمال کدامند؟ (پالت رنگی، تک رنگ):

احتمالا برایتان این سوال پیش آمده که رنگ های مینیمال کدامند؟ به طور کلی، لازم است بدانید که مینیمالیسم عبارت است از پرهیز از پالت های فام دار و پررنگ و استفاده از رنگ های خنثی مانند سفید، بژ و خاکستری.

بیشتر بخوانید : چیدمان و دکوراسیون مینیمال اتاق خواب

  • فضاهای تمیز، باز و پر نور:

استفاده از موارد ضروری در دکوراسیون مینیمال

طراحی مینیمال خانه همیشه دارای فضاهای تمیز، باز و پر نور است که از اصول این طراحی است. استفاده از پالت رنگ های خنثی، رنگ های روشن برای دیوارها، جزئیات مدرن و لوازم جانبی تمیز و فضاهای نامرتب به طراحی مینیمال جذابیتی آرام و جالب می بخشد.

اتاق ها در طراحی مینیمال، جادار و پر از نور، دارای نظم و ذوق هنری هستند. این اتاق ها فقط شامل اشیاء ضروری هستند، به همین دلیل اتاق هوادار و قابل تنفس می شود. نور طبیعی موجود در این منطقه به جای سردی و استریل بودن به آن کمک می کند تا احساس گرما و دنج بودن داشته باشد.

مشاوره رایگان :

02126401255

02126401272

  • حذف مواد اضافی از دکوراسیون و فضا (استفاده از موارد ضروری):

جزئیات ساده و بدون تزئین در دکوراسیون مینیمال

یکی از ویژگی های اصلی طراحی مینیمال منزل، حذف مواد اضافی از دکوراسیون و فضا است. بنابراین اگر به فکر ایجاد طراحی مینیمال برای فضای منزل خود هسنید باید این موضوع را در نظر بگیرید که اگر شی ضروری نیست، به راحتی از آن خلاص شوید.

برای دستیابی به یک طراحی مینیمالیستی خانه، ابتدا باید دارایی ها را بررسی کرد و تصمیم گرفت که کدام یک از آنها با توجه به نیازها مفید است و بقیه آنها را دور ریخت.

به طور کلی، مفهوم مینیمالیسم منحصر به فرد است و دارای زیبایی است که در خدمت هدفی است. تزئینات و لوازم جانبی مورد استفاده در مینیمالیسم باید گزینش شده و محدود باشند.

  • جزئیات ساده و بدون تزئین طرح های مینیمالیستی:

طرح های مینیمالیستی به دلیل استفاده از حداقل اشیاء همیشه محبوب هستند؛ چرا که هیچ بهم ریختگی و فراوانی تزئینات، لوازم و اشیاء وجود ندارد. همچنین برای جلوگیری از پیچیدگی ‌ها و اصلاح جزئیات و صرفاً به آنچه لازم است، پرداخته می‌ شود.

بیشتر بخوانید : طراحی دفتر اداری مدرن و مینیمال

  • استفاده استراتژیک از مواد برای علاقه بصری، بافت و شخصیت:

دکوراسیون مینیمال و سرمایه گذاری روی کیفیت

یک طراحی دکوراسیون مینیمال خوب در خانه را می توان با یک استراتژی خوب به دست آورد. استفاده از یک استراتژی خوب برای ایجاد سادگی در مواد، فرم ها و جزئیات بسیار مهم است.

این در مورد تمیز کردن تهاجمی یا بی رحمانه خانه و خلاص شدن از شر تمام دارایی های شما نیست، از این رو بیشتر به انتخاب نظم، آرامش و شفافیت مربوط می شود.

در واقع، ما با تمرکز بر چند عنصر در مینیمالیسم با کمتر زندگی نمی کنیم، بلکه توجه را به رنگ، بافت و شکل اشیا و فضاها جلب می کنیم.

  • سرمایه گذاری روی کیفیت نه کمیت:

هنگام ایجاد یک طراحی دکوراسیون مینیمال، مطمئن شوید که به جای کمیت، روی کیفیت سرمایه گذاری کنید. لازم نیست در طراحی مینیمالیستی کمتر هزینه کنید. چراغ ها و یراق آلات، فضاهای ذخیره سازی با کیفیت بالا و غیره را برای تزئین خانه بدون درهم ریختگی، انتخاب کنید.

ویژگی های کلیدی طراحی دکوراسیون داخلی مینیمال منزل

  • تمرکز کردن روی عملکرد
  • خطوط ساده و تمیز
  • عدم وجود تزیینات یا تزئینات اضافی
  • پالت رنگ محدود، تک رنگ یا استفاده از یک رنگ به عنوان نقطه تاکید برای ایجاد یک محیط آرامش بخش
  • استفاده از مواد محدود و گزینش شده، مانند بتن، فولاد، شیشه و چوب
  • داشتن هدف و مکان مشخص برای هر چیزی
  • استفاده از فضا و نور طبیعی
  • توجه به صنایع دستی
  • طراحی داخلی مطبوع و با‌نظم، با چیدمان‌ های باز و فضای ذخیره‌ سازی یکپارچه بدون درز

50 عکس ترند و جذاب 2023 صرفا جهت ایده برای طراحی دکوراسیون مینیمال

مشاوره رایگان :

02126401255

02126401272

ایده طراحی مینیمال

طراحی داخلی مینیمال

طراحی داخلی مینیمال منزل

دکوراسیون داخلی مینیمال

دکور مینیمال

 

 

 

خلاصه مطلب:

شعار اصلی طراحی دکوراسیون مینیمال، سادگی است. باید سعی کنید آن را کم نگه دارید، دکور را کمرنگ کنید، همه جنبه ها را کاهش دهید و با رویکرد «کمتر، بیشتر است» و «همه چیز به مکان و دلیل نیاز دارد» زندگی کنید.

اگر به سبک مینیمال در طراحی دکوراسیون داخلی علاقه مند هستید، می توانید با در نظر گرفتن این اصول، بهترین طراحی را برای فضایی که در اختیار دارید، انجام دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *