طراحی روف گاردن کلاسیک | صفر تا صد ایده تا اجرا

به طور کلی، راه های مختلفی برای شروع کار و ایجاد روف گاردن کلاسیک یا مدرن وجود دارد. می‌توانید با کاشت در ظروف ساده بزرگ و کوچک شروع کنید، تخت‌ های مرتفع بسازید، یا تراس خود را با بسترهای خاکی مناسب، مانند باغ ‌های سنتی بپوشانید.

اگر تصمیم به ساخت یک بام سبز یا روف گاردن دارید که گیاهان را در این فضا به طور کامل بکارید، باید پشت بام خود را برای جلوگیری از هرگونه آسیب احتمالی به ساختمان آماده کنید.

این روزها با افزایش تعداد آپارتمان ها و کاهش فضای سبز و حیاط در مجتمع های مسکونی و تجاری، بسیاری از مالکان به فکر این هستند که فضایی خاص و سرسبز در آپارتمان ها ایجاد کنند و در این مواقع استفاده از فضای پشت بام و ایجاد روف گاردن یکی از گزینه های خیلی عالی است که می توان با رعایت چند نکته آن را در هر آپارتمان و مجتمعی اجرا کرد.

ساختمان های جدید بر خلاف ساختمان های معمولی، با در نظر گرفتن عایق رطوبتی ساخته می شوند. در این مقاله، ما قصد داریم اطلاعات خوبی در مورد لایه ‌هایی که باید قبل از ایجاد روف گاردن کلاسیک و کاملاً سرپوشیده روی پشت بام خود ایجاد کنید، به شما بگوییم.

بهترین شرکت طراحی دکوراسیون داخلی برای روف گاردن کلاسیک

امروزه شرکت های زیادی در حوزه طراحی دکوراسیون داخلی خدمات انجام می دهند. این موضوع بسیار پر اهمیت است که شما طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود را به شرکتی بدهید که با احترام به سلیقه شما و رعایت آن بهترین و زیبا ترین دکوراسیون داخلی را برای شما پیاده سازی و طراحی کند.

شرکت خاک پی خانه بهترین انتخاب برای طراحی دکوراسیون داخلی می باشد چراکه با هر بودجه ای که داشته باشید می توانید بهترین دکوراسیون را از خاک پی خانه درخواست کنید. برای مشاوره رایگان با شماره زیر تماس بگیرید.

مشاوره رایگان :

255 401 26 021

02126401272

272 401 26 021

طراحی روف گاردن کلاسیک

در مناطق شهری پرجمعیت شهرها، داشتن یک پشت بام یا پاسیو کوچک و سرسبز یک نعمت است! اگر می خواهید عاقلانه از فضا استفاده کنید، از این ایده ها برای طراحی روف گاردن گلاسیک و مورد علاقه خود استفاده کنید:

1. ایجاد لایه ضد آب

اولین و مهمترین قدم برای طراحی روف گاردن این است که پشت بام را ضد آب کنید تا از هرگونه نشتی جلوگیری کنید. فضایی که قصد کاشت سبزی خود را دارید باید ضد آب، مقاوم در برابر یخ زدگی و بادوام باشد. به خصوص مناطقی که سبزی های خود را می کارید و گلدان ها را قرار می دهید.

هنگام ضد آب کردن پشت بام می توان دستورالعمل های مختلفی را دنبال کرد؛ با نصب ورق های پلاستیکی، پوشش پلیمری و غیره. غشای عایق رطوبتی که برای نصب روی پشت بام خود انتخاب می کنید باید مقاوم در برابر ریشه و پوسیدگی باشد.

ایجاد لایه ضد آب

2. ایجاد لایه حفاظتی

استحکام مکانیکی پشت بام، مقاومت در برابر رطوبت و کنترل دما چند مورد از مزایای متعددی است که توسط لایه محافظ یا عایق ارائه می شود.

در بیشتر موارد، لایه عایق از فوم پلی اورتان، پانل های PIR یا تخته های پلی استایرن اکسترود شده XPS ساخته شده اند. توصیه می شود پانل های PIR را برای روف گاردن نصب کنید زیرا دارای اتصالات لبه آسیاب شده و شیارهایی هستند که به آب باران اجازه می دهد به سرعت از سیستم های زهکشی عبور کند.

در واقع نصب یک لایه محافظ برای پشت بام، عمر طولانی را برای روف گاردن کلاسیک شما تضمین می کند و تمام نگرانی ها را دور خواهد کرد.

ایجاد لایه حفاظتی

3. سیستم زهکشی

هدف از نصب سیستم زهکشی حذف هرچه سریعتر آب اشباع شده است. یک سیستم زهکشی مناسب باید به سرعت آب اضافی را از لایه پوشش گیاهی و پشت بام به سیستم زهکشی تخلیه کند.

مواد متداول زهکشی شامل، تشک های متخلخل که می توانند در آب اضافی خیس شوند، مواد دانه ای (شن، خرده سنگ و غیره)، ورق های پلاستیکی سبک وزن یا ماژول های زهکشی پلی استایرن هستند.

همچنین برای جلوگیری از گرفتگی سیستم زهکشی و جدا نگه داشتن لایه زهکشی از گیاهان، بهتر است لایه فیلتر نصب شود. این لایه از رسوب ذرات ریز جلوگیری می کند و عملکرد سیستم زهکشی را حفظ می کند. لایه های نبافته یا ژئوتکستایل در اکثر شرایط ایده آل هستند.

سیستم زهکشی

4. ایجاد مقداری حریم خصوصی

اگر می خواهید در هنگام استفاده از روف گاردن خود احساس راحتی بیشتری داشته باشید بهتر است یک حریم خصوصی برای اطراف روف گاردن در نظر بگیرید.

می توانید این کار را با ایجاد یک دیوار کوتاه پوشیده شده از گیاهان رونده ایجاد نمایید تا هم فضای سبز بیشتری داشته باشید و هم مقداری حریم خصوصی برای روف گاردن کلاسیک خود ایجاد کرده باشید.

ایجاد مقداری حریم خصوصی

مطلب پیشنهادی: طراحی فضای سبز در بالکن کوچک

5. استفاده از گیاهان و درختان بلند و کوتاه

اگر پشت بام بزرگی دارید، می توانید درختان و درختچه های بلندی برای روف گاردن کلاسیک استفاده کنید تا از فضا نهایت استفاده را ببرید.

همچنین وقتی صحبت از طراحی روف گاردن می شود، اطمینان حاصل کنید که تنوع در اندازه گیاهان را حفظ می کنید. چند گیاه بزرگ، درختچه و درخت کوچک و پوشش زمین،یکساله باید وجود داشته باشد. همچنین می توانید گلدان هایی با اندازه های مختلف بخرید، زیرا این کار جلوه ای عالی به روف گاردن شما می دهد.

استفاده از گیاهان و درختان بلند و کوتاه

6. مبلمان روف گاردن کلاسیک

برای انتخاب مبلمان روف گاردن کلاسیک از قبل تصمیم بگیرید تا بتوانید بهترین و مناسب ترین مبلمان را انتخاب کنید. آیا می خواهید در تراس پشت بام استراحت کنید یا می خواهید در آنجا شام بخورید؟

شما باید این موضوع را در مرحله اولیه انتخاب در نظر بگیرید و بعد مبلمان مناسب و کاربردی را برای روف گاردن خود انتخاب کنید. به طور کلی، مبلمانی که متناسب با سبک و تم روف گاردن شما باشد مناسب تر خواهند بود.

مبلمان روف گاردن کلاسیک

7. اضافه کردن یک نقطه کانونی

هر چیزی می تواند نقطه کانونی روف گاردن کلاسیک شما باشد که توجه را به خود جلب کند. یک آب نما، درخت بلند، چیدمان زیبایی از گیاهان کانتینری، یا صرفاً یک مجسمه، افزودنی عالی برای روف گاردن خواهند بود.

اضافه کردن یک نقطه کانونی

8. نورپردازی روف گاردن کلاسیک

مهم است که روف گاردن شما در طول عصر به خوبی روشن باشد، به خصوص در نزدیکی راه پله یا در. بنابراین سعی کنید نورپردازی خیلی مناسبی برای روف گاردن خود در نظر بگیرید.

علاوه بر این، نورپردازی سقف آن را در هنگام غروب بزرگتر نشان می دهد و باعث می شود برای استفاده از این فضا در شب میل و رغبت بیشتری داشته باشید.

نورپردازی روف گاردن کلاسیک

مطلب پیشنهادی: طراحی و اجرای رروف گاردن کوچک

خلاصه مطلب

طراحی روف گاردن، تجربه ای کاملا متفاوت از طراحی باغ روی پشت بام است که گیاهان زیادی در آن رشد می کنند. نکات کلیدی که باید در نظر بگیرید این است که آیا می توانید گیاهان را به آنجا ببرید، آیا آنها در این محیط زنده می مانند و آیا برای فضا خیلی بزرگ می شوند؟

بنابراین اگر به طراحی یک روف گاردن کلاسیک و عالی فکر می کنید، گیاهان زیادی وجود خواهند داشت که الگوها، سایه ها و مناظر خلاقانه می سازند. نکات بالا را برای طراحی روف گاردن مورد نظر خود در نظر بگیرید تا یک فضای عالی برای عصرهای بهاری و تابستانی داشته باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *