طراحی فضای سبز در بالکن کوچک

ما در این بخش، به چند روش عالی و کاربردی برای طراحی فضای سبز در بالکن کوچک اشاره کردیم که می توانید با ایده گرفتن از انها، بهترین طراحی فضای سبز در بالکن کوچک خود را انجام دهید و در هر ساعت از روز و شب، از فضایی که در اختیار دارید، لذت ببرید.

اگر از معدود افراد خوش شانسی هستید که در آپارتمان یا خانه خود بالکن دارید، به شما تبریک می گویم! شما موفق شده اید یکی از پرتقاضاترین فضاهایی را که یک خانه می تواند ارائه دهد، داشته باشید. متأسفانه، همانطور که ممکن است متوجه شوید که این فضا آنقدر بزرگ نیست که بتواند تمام مبلمانی را که می‌خواهید جا دهید و شاید بدون استفاده بماند. اما اندازه این فضا نباید شما را از ایجاد یک بالکن زیبا که 365 روز در سال از آن لذت برد، منصرف کند.

به عبارت دیگر، وقتی صحبت از دکوراسیون در هوای گرم به میان می‌آید، اولین چیزی که ممکن است به آن فکر کنید اضافه کردن بالش ‌های جدید به مبل اتاق نشیمن، قرار دادن یک فرش رنگارنگ در ورودی خانه یا تعویض هنرهای بی‌نظیر در اتاق خوابتان با یک چاپ ساحلی است. در حالی که همه اینها نقطه شروع عالی هستند، یک فضای مهم وجود دارد که نباید از آن چشم پوشی کنید و آن فضای بالکن شماست.

بهترین شرکت طراحی دکوراسیون داخلی برای طراحی فضای سبز در بالکن

امروزه شرکت های زیادی در حوزه طراحی دکوراسیون داخلی خدمات انجام می دهند. این موضوع بسیار پر اهمیت است که شما طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود را به شرکتی بدهید که با احترام به سلیقه شما و رعایت آن بهترین و زیبا ترین دکوراسیون داخلی را برای شما پیاده سازی و طراحی کند. شرکت خاک پی خانه بهترین انتخاب برای طراحی دکوراسیون داخلی می باشد چراکه با هر بودجه ای که داشته باشید می توانید بهترین دکوراسیون را از خاک پی خانه درخواست کنید. برای مشاوره رایگان با شماره زیر تماس بگیرید.

شرکت خاک پی خانه بهترین انتخاب برای طراحی دکوراسیون داخلی می باشد چراکه با هر بودجه ای که داشته باشید می توانید بهترین دکوراسیون را از خاک پی خانه درخواست کنید. برای مشاوره رایگان با شماره زیر تماس بگیرید.

مشاوره رایگان :

02126401255

02126401272

طراحی فضای سبز در بالکن  کوچک

در شهرهای شلوغی که امروز در آن زندگی می کنیم، فضای سبز حتی از همیشه ارزشمندتر شده است. هیچ احساسی وجود ندارد که بتواند به آرامشی که ما در میان فضای سرسبز احساس می کنیم نزدیک شود. اما با توجه به اینکه اکثر ما در آپارتمان زندگی می کنیم، باغ ها به امری نادر تبدیل شده اند. آیا هنوز مشتاق هستید یک تکه از فضای باز در خانه خود داشته باشید؟ اگر بالکن دارید، پس این تنها چیزی است که برای شروع نیاز دارید!

طراحی فضای سبز در باکلن در هر اندازه راه مناسبی برای افزودن فضای سبز مورد نیاز به فضای شما هستند. این نکات ساده می تواند به شما کمک کند با طراحی فضای سبز در بالکان، بالکن خود را به واحه سبز رویاهای خود تبدیل کنید.

گیاهانی را که می خواهید پرورش دهید انتخاب کنید

هنگام انتخاب انواع گیاهان برای افزودن به طراحی فضای سبز در بالکن خود، تعدادی فاکتور وجود دارد که باید در نظر بگیرید. به طور کلی، گونه های محلی بسیار محکم تر و راحت تر از گونه های عجیب و غریب هستند زیرا با آب و هوا سازگار شده اند. اگر برای اولین بار باغبانی می کنید، گیاهان محلی امن ترین گزینه شما برای طراحی فضای سبز در بالکن هستند. همچنین باید در نظر بگیرید که بالکن آپارتمان شما چقدر آفتاب می گیرد.

اگر ساختمان‌ هایی در جلوی بالکن شما وجود دارد، ممکن است تعداد ساعات دریافت نور مستقیم خورشید محدود باشد. نخل آرکا، آلوکازیا، پلومل یا گیاهان ماری به نور خورشید زیادی نیاز ندارند و می توانند در بالکن های سایه دار رشد کنند.

اگر بالکن آپارتمان شما در طول روز به اندازه کافی نور خورشید دریافت می کند، می توانید بگونیا، گل همیشه بهار و بوگنویل پرورش دهید. شما حتی می توانید ساکولنت ها را در صورتی که در باغبانی تازه کار هستید پرورش دهید زیرا به مراقبت بسیار کمی نیاز دارند.

طراحی فضای سبز در بالکن  کوچک

از خاک مرغوب استفاده کنید

از آنجایی که گیاهان مورد استفاده در فضای سبز بالکن در گلدان می رویند، خاکی که استفاده می کنید بسیار مهم است. برخلاف خاک باغچه، خاک گلدانی نمی تواند مواد مغذی را از منابع مختلف جذب کند. به همین دلیل است که باید از خاک باکیفیت و غنی از نیتروژن و مواد معدنی استفاده کنید. تا زمانی که گیاهان شما دارای خاک پر از مواد مغذی برای رشد نباشند، شکوفا نخواهند شد.

برای اطمینان از اینکه خاک شما حاصلخیز باقی می ماند، می توانید از ضایعات آشپزخانه خود به عنوان کود نیز استفاده مجدد کنید. پوست سبزیجات، ریشه، برگ ها و پوسته تخم مرغ اغلب دور ریخته می شوند، اما در واقع می توانند به شکوفایی فضای سبز در بالکن آپارتمان شما کمک کنند. این ضایعات را به خاک گلدان ها اضافه کنید تا با تجزیه آنها مواد مغذی و نیتروژن آزاد شود.

همچنین بخوانید : طراحی دکوراسیون داخلی خانه دوبلکس

گلدان های آویزان می توانند به شما در صرفه جویی در فضا کمک کنند

در اکثر بالکن های آپارتمان، فضا بزرگترین محدودیت است. اما حتی اگر یک بالکن کوچک دارید، این به این معنی نیست که نمی ‌توانید طراحی فضای سبز در بالکن خود را داشته باشید. گلدان های آویز نه تنها جذاب به نظر می رسند، بلکه از نظر فضا نیز بسیار کارآمد هستند. آنها می توانند به شما کمک کنند تا بدون اشغال فضای کف، گیاهان را به بالکن خود اضافه کنید. می توانید آنها را از قلاب های سقف یا حتی از ریل های بالکن خود آویزان کنید. فقط مطمئن شوید که گلدان ها خیلی سنگین نباشند در غیر این صورت ممکن است قلاب ها نتوانند وزن خود را تحمل کنند.

طراحی فضای سبز در بالکن

از فضای عمودی استفاده کنید

راه دیگر برای جان بخشیدن به یک بالکن آپارتمان کوچک، حداکثر استفاده از دیوارهاست. دیوارهای بالکن اغلب بلااستفاده می مانند، اما پتانسیل باورنکردنی بکر برای سبزتر کردن خانه شما دارند. می توانید یک پرده را روی دیوار نصب کنید و گیاهان رونده را روی آن بکارید تا در نهایت در امتداد قاب رشد کنند. حتی می ‌توانید ردیف ‌هایی از گلدان ‌های کوچک را به دیوار بکوبید و گیاهان گلدار کوچکی را در آن‌ها پرورش دهید. این یکی از نکات ساده اما موثر برای افزایش زیبایی خانه شما و طراحی بالکن سبز است.

معرفی بهترین شرکت طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی

خاک پی خانه فعال در زمنیه طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی منزل و فضای اداری و شرکتی با بهترین هزینه و خدمات ممکن در ایران، بهترین انتخابی است که شما می توانید برای طراحی دکوراسیون منزل و محل کار خود انجام دهید. برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان طراحی دکوراسیون با شماره 02126401252 تماس حاصل فرمایید یا اینجا کلیک کنید.

یک چمن سبز بچینید

راه رفتن با پای برهنه روی یک چمن سبز یکی از لذت های فراوان داشتن باغ است. با کمال تعجب می توانید این حس را با بالکن آپارتمانی نیز بازسازی کنید. چمن‌های رولی یکی از ساده ‌ترین راه ‌ها برای سبزتر کردن فضای شما هستند. آنها به تعمیر و نگهداری بسیار کمی نیاز دارند و می توانند بالکن غم انگیز شما را به یک باغ سبز پر جنب و جوش تبدیل کنند. حتی می‌توانید از چمن‌های مصنوعی استفاده کنید که ظاهر و احساس واقعی دارند، اما اصلاً نیازی به نگهداری ندارند. این یکی از سریع‌ترین راه ‌ها برای بازسازی و طراحی فضای سبز در بالکن با بودجه محدود است.

فضای سبز در بالکن

یک آب نما مینیاتوری اضافه کنید

آب ‌نماها ممکن است بیشتر با باغ‌ ها و پارک ‌های بزرگ مرتبط باشند، اما دلیلی وجود ندارد که نتوانید یکی را در بالکن خود داشته باشید. آنها در شکل ها و اندازه های مختلف هستند، بنابراین می توانید به راحتی یکی را پیدا کنید که مناسب بالکن شما باشد. آب‌ نماهای سنگی کوچک طبیعی ‌ترین ظاهر را دارند و فوراً به فضای شما جان می بخشند. اکثر آب ‌نماها با برق کار می‌ کنند، بنابراین مطمئن شوید که یک پریز برق در بالکن شما وجود داشته باشد.

همچنین بخوانید : طراحی فضای سبز حیاط

فضای نشیمن مناسبی در بالکن در نظر بگیرید

با بالکنی به این زیبایی، مطمئناً می خواهید زمان بیشتری را برای استراحت در اینجا بگذرانید. افزودن صندلی به بالکن آپارتمان برای کمک به استفاده کامل از واحه سبز جدیدتان مهم است. اگر فضای بزرگتری دارید، می توانید دو صندلی و حتی یک میز کوچک اضافه کنید. برای صرفه جویی در فضای کف، می توانید یک نیمکت یا یک تاب تک نفره را از سقف آویزان کنید.

مشاوره رایگان :

02126401255

02126401272

برای بالکن ‌های کوچک ‌تر، می ‌توانید یک نیمکت کوچک را در یک طرف بچسبانید تا گوشه‌ای دنج داشته باشید. حتی می توانید یک میز تاشو در کنار دیوار اضافه کنید که هر زمان که نیاز به استفاده داشتید، آن را بیرون بکشید. این مکان به سرعت به فضای مورد علاقه شما برای نوشیدن چای صبحگاهی یا استراحت پس از یک روز طولانی در محل کار تبدیل می شود.

طراحی فضای سبز ویلا حیاط شهری محوطه سازی بالکن

خلاصه مطلب

با این ایده های کاربردی برای طراحی فضای سبز در بالکن، می توانید این فضا را به زیباترین قسمت خانه خود تبدیل کنید. به طور کلی، فضاهای سبز باز به اندازه فضای داخلی خانه مهم هستند. به همین دلیل است که در هر یک از آپارتمان‌ های مسکونی که در چند سال اخیر طراحی و اجرا شده اند، یک فضای کوچک به عنوان بالکن نیز طراحی شده تا فرصت تبدیل شدن آن به یک فضای آرام بخش و سرسبز را برای ساکنان آپارتمان فراهم کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *