طراحی فضای سبز ویلا

اگر قبلاً هرگز دست خود را در طراحی منظره و طراحی فضای سبز ویلا امتحان نکرده اید، ممکن است همه انتخاب هایی را که می توانید انجام دهید کمی طاقت فرسا بیابید. اینکه کدام گیاهان را می خواهید بگنجانید و کجا باید بروند؟ آیا خطوط بستر و مسیرها باید در یک خط مستقیم منحنی شوند یا حرکت کنند؟ و لوازم جانبی مانند نیمکت های شیک، گلدان های چشم نواز و حمام پرندگان برای جذب حیات وحش رنگارنگ چطور در طراحی منظره گنجانده شوند؟

در واقع، فکر کردن به فضایی در حیاط مانند اتاقی در داخل خانه می تواند به شما کمک کند زیرا بسیاری از همان اصولی که چیدمان اتاق شما را در داخل راهنمایی می کنند می توانند طراحی های شما را در بیرون نیز راهنمایی کنند.

بیشتر بخوانید : طراحی دکوراسیون داخلی چیست ؟

بهترین شرکت طراحی دکوراسیون داخلی برای طراحی فضای سبز ویلا مدرن

امروزه شرکت های زیادی در حوزه طراحی دکوراسیون داخلی خدمات انجام می دهند. این موضوع بسیار پر اهمیت است که شما طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود را به شرکتی بدهید که با احترام به سلیقه شما و رعایت آن بهترین و زیبا ترین دکوراسیون داخلی را برای شما پیاده سازی و طراحی کند.

شرکت خاک پی خانه بهترین انتخاب برای طراحی دکوراسیون داخلی می باشد چراکه با هر بودجه ای که داشته باشید می توانید بهترین دکوراسیون را از خاک پی خانه درخواست کنید. برای مشاوره رایگان با شماره زیر تماس بگیرید.

مشاوره رایگان :

02126401255

02126401272

در ادامه این بخش، هفت نکته وجود دارد که به شروع فوق العاده پروژه محوطه سازی جدید شما کمک خواهد کرد.

طراحی فضای سبز ویلا در شمال | طراحی فضای سبز ویلا مدرن

با در نظر گرفتن نکاتی که در ادامه توضیح داده ایم می توانید با توجه به فضایی که در اختیار دارید، بهترین و زیباترین طراحی فضای سبز ویلا را انجام دهید و از داشتن یک فضای سبز دلنشین و عالی در حیاط ویلای خود لذت ببرید.

1. نیازها و خواسته های منظره را تعیین کنید:

نیازها و خواسته های منظره را تعیین کنید

فهرستی از نیازها و خواسته ها را برای طراحی فضای سبز ویلا تهیه کنید. آیا فرزندان شما به فضای بازی نیاز دارند؟ آیا می خواهید سبزیجات بکارید؟ آیا خانواده شما از جمع شدن در پاسیو لذت می برند؟ چند طرح بسیار جذاب از حیاط با فکر در مورد جایی که می خواهید چیزها را قرار دهید انجام دهید. این یک اصل سازماندهی عالی برای طراحی منظره برای مبتدیان است.

2. به موقعیت مکانی فکر کنید:

به موقعیت مکانی فکر کنید

الگوهای خورشید و باد که ویلای شما را تحت تاثیر قرار می دهد را بررسی کنید. ممکن است بخواهید یک پاسیو در ضلع غربی خانه قرار دهید، اما آفتاب بعد از ظهر زیادی در آن قرار می گیرد، که به این معنی است که زمان شام در ماه های تابستانی می تواند به طرز ناخوشایندی گرم باشد و سوت باد در گوشه ای به سرعت گودال آتش را خاموش می کند. این اشتباهات رایج در طراحی محوطه یا حیاط خلوت برای مبتدیان است. در واقع طراحی شما باید کارهایی را که خورشید و باد در زمان های مختلف روز و سال انجام می دهند را در نظر داشته باشد.

3. زمانی را در حیاط و فضای بیرونی ویلا خود بگذرانید:

زمانی را در حیاط و فضای بیرونی ویلا خود بگذرانید

نتیجه گیری سریع در مورد حیاط شما می تواند منجر به انتخاب هایی شود که در دراز مدت جواب نمی دهند. بنابراین توصیه می شود قبل از ایجاد هر تغییری، مدتی با آن زندگی کنید. پس از گذراندن زمان بیشتری در خارج از منزل، مناطقی را می‌ بینید که می ‌خواهید به آنجا بروید و بنشینید که در ابتدا به آن فکر نمی ‌کردید. با این روش می توانید بهترین و کاربردی ترین طراحی فضای سبز ویلا را با توجه به فضایی که در اختیار دارید، انجام دهید.

بیشتر بخوانیذ:دکوراسیون مینیمال پذیرایی

4. از کوچک شروع کنید:

از کوچک شروع کنید:

مطمئناً، تغییرات کامل در فضای باز می تواند تنها در سه روز در نمایش خانه و باغ مورد علاقه شما اتفاق بیفتد، اما آنها خدمه بزرگی برای انجام کارهای سنگین دارند، وضعیتی که اکثر باغبان های مبتدی خانه از آن لذت می برند. بخشی از ایجاد منظره‌ ای که دوستش خواهید داشت و طراحی فضای سبز ویلا، و لذت بردن از این فرآیند است.

از طرح اصلی خود، با یک تخت گل کوچک شروع کنید. بیرون بروید و زمانی که وقت دارید، یک یا دو ساعت روی آن کار کنید، و کمتر نگران این باشید که همه چیز را فوراً پر کنید. با این کار، نه تنها از طراحی محوطه به بهترین شکل ممکن لذت خواهید برد بلکه کمتر دچار شلختگی می شوید یا به میانبرهایی متوسل می شوید که بعداً از آنها پشیمان می شوید.

5. یک نقطه کانونی پیدا کنید:

یک نقطه کانونی پیدا کنید

هر طراحی فضای سبز ویلا یک نقطه کانونی یا مجموعه ای از نقاط کانونی است و قرار دادن آن یک اصل آسان است. این نقطه کانونی ممکن است یک مجسمه یا یک درخت خیره کننده یا یک سری درختچه باشد. اجازه دهید طراحی چشمان شما را به اطراف چشم ‌انداز جلب کند.

6. روی مقیاس و سرعت حرکت تمرکز کنید:

روی مقیاس و سرعت حرکت تمرکز کنید

این پیچیده‌ترین اصل در طراحی منظره برای مبتدیان است، اما مقیاس و سرعت به حیاط شما ظاهری یکپارچه می ‌دهد. تغییراتی در اندازه، شکل و رنگ وجود خواهد داشت، با گیاهان بلند در مقابل یک ساختمان یا در پشت یک تخت گل و مسیرهایی که افراد را در فضا هدایت می کند. در این شرایط، یافتن تعادل مناسب بین تکرار و عناصر جدید در طراحی فضای سبز ویلا بسیار حائز اهمیت خواهد بود. تکرار باعث ایجاد حس انسجام می شود، اما نباید باعث یکنواخت شدن فضا شود. یک عنصر جدید وابسته به موقعیت بسیار بهتر از داشتن همه عناصر مختلف در سراسر آن است.

بیشتر بخوانید: دکوراسیون مینیمال آشپزخانه

7. برای تغییر آماده باشید:

در مورد اینکه چه چیزی برای شما مفید است و چه چیزی در طراحی فضای سبز ویلا مناسب نیست صادق باشید. عناصری را که زمانی دوست داشته اید و کشف کرده اید شاید دیگر نشان دهنده سبک و سلیقه شما نباشد. اشکالی ندارد که در حین انجام طراحی فضای سبز ویلا، آزمایش و ویرایش کنید و به یک طراحی عالی و مطابق با سلیقه خود برسید.

برای تغییر آماده باشید

 

80 طرح جدید و برند 2023 صرفا جهت ایده برای طراحی فضای سبز ویلا:

 

 

 

حححح

خلاصه مطلب

صبر، کلید طراحی منظره برای مبتدیان است. اگر همه آن فضای خالی برای دیدن بیش از حد است و بچه‌ها و سگ ‌ها در گل و لای ردیابی می ‌کنند، به راه‌حل‌ های موقتی تکیه کنید، به ‌عنوان مثال، غوطه‌ ور کردن برخی از گیاهان یکساله، و پوشش‌ های زمینی با رشد سریع، برای پوشش دادن یک منطقه و همچنین استفاده از گیاهان یکساله و چند ساله کوچک را در اطراف گیاهان بزرگتر توصیه می شود که برای رشد و پر شدن نیاز به زمان دارند. اگر بعداً متوجه شدید که در مکان اشتباهی هستند، همیشه می توانید آنها را حفر کنید و به جای دیگری منتقل کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *