طراحی نمای مدرن ساختمان

طراحی نمای مدرن ساختمان


طراحی نمای مدرن ساختمان چیست؟ با استانداردهای رو به رشد برای ساخت و ساز، مهم است که طراحی نمای ساختمان نه تنها با مقرّرات محلی مطابقت داشته باشد، بلکه باید با نیازهای مشتری برای نگهداری، زیبایی‌شناسی و پایداری نیز مطابق باشد.به طور کلی، یک نما بسیار بیشتر از پوسته، محافظ یک ساختمان است و طراحی آن نه تنها خود ساختمان را مشخص می‌کند، بلکه بر محیط شهری نیز تأثیر می‌گذارد.

احتمالاً در مورد آنها شنیده‌اید، اما چیزی که ممکن است هنوز ندانید این است که چه چیزی آن را از سایر نماهای بیرونی متفاوت می‌کند. می‌خواهید بفهمید؟ پس حتما به خواندن ادامه مطلب ادامه دهید تا اطلاعات خوبی در رابطه با طراحی نمای مدرن ساختمان کسب کنید.

بهترین شرکت برای طراحی نمای مدرن ساختمان:

امروزه شرکت های زیادی در حوزه طراحی دکوراسیون داخلی خدمات انجام می دهند. این موضوع بسیار پر اهمیت است که شما طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود را به شرکتی بدهید که با احترام به سلیقه شما و رعایت آن بهترین و زیبا ترین دکوراسیون داخلی را برای شما پیاده سازی و طراحی کند.

شرکت خاک پی خانه بهترین انتخاب برای طراحی دکوراسیون داخلی می باشد چراکه با هر بودجه ای که داشته باشید می توانید بهترین دکوراسیون را از خاک پی خانه درخواست کنید. برای مشاوره رایگان با شماره زیر تماس بگیرید.

مشاوره رایگان :

02126401255

02126401272

ویژگی‌طراحی نمای خارجی ساختمان مدرن | طراحی نمای ساختمان به سبک مدرن:

برای پاسخگویی به نیازها و استانداردهای زمانه، برخی از ویژگی های معماری مدرن چشمگیر شده و امروزه طراحی نمای مدرن ساختمان، نمادی از این سبک ساخت و ساز هستند.

شایان ذکر است که اکثر این ویژگی‌ها را می‌توان در چندین مکان دیگر و نه فقط در نما اعمال کرد. در ادامه برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های طراحی نمای مدرن ساختمان را بررسی کردیم:

مهم‌ترین ویژگی‌های طراحی نمای مدرن ساختمان:

  • خطوط مستقیم:

خطوط مستقیم یکی از بزرگترین ویژگی‌های طراحی نمای ساختمان به سبک مدرن است و این موضوع باعث شده تا این مدل از نمای ساختمان از سبک‌های قبلی که آراسته و پر از جزئیات بودند، جدا شوند. با وجود خطوط مستقیم و کاملاً مشخص در طراحی نمای مدرن ساختمان، پروژه ظرافت پیدا می‌کند، کاربردی‌تر و در دسترس‌تر می‌شود.

  • ورودی‌های نور:

یکی از دغدغه‌های اصلی معماران مدرنیست اطمینان از ورود نور طبیعی به خانه‌ها و البته انعکاس آن در نمای خانه بود. این نیاز باعث می‌شود نماهای مدرن دارای پنجره‌ها و بازشوهای وسیعی باشند که معمولاً با شیشه پوشانده می‌شوند.

 

بهترین شرکت برای طراحی نمای مدرن ساختمان

  • رنگ‌های خنثی و طبیعی:

طراحی نمای مدرن ساختمان تقریباً همیشه با استفاده از یک پالت رنگی خنثی و هوشیار مشخص می‌شود. اما فریب نخورید که در اینجا فقط سایه‌های سفید، سیاه و خاکستری مناسب است. رنگ‌های دیگر نیز مورد استقبال قرار می‌گیرند، فقط در این مورد، کمتر اشباع و بسته‌تر مانند رنگهایی از تناژ آبی تیره!

  • استفاده از شیشه:

شیشه در نمای خانه‌های مدرن عملاً یک‌پارچه است و برای بستن پنجره‌ها و درها استفاده می‌شود. شیشه علاوه بر ایجاد نور در فضای داخلی اقامتگاه، همچنان به پروژه ظرافت می‌بخشد و لمس تمیزی که در این نوع معماری رایج است را به نمایش می‌گذارد.

بیشتر بخوانید : طراحی نمای ساختمان با سنگ و چوب 

استفاده از شیشه

  • استفاده از فولاد:

به طور کلی از فولاد در ساختار خانه‌ها استفاده می‌شود، فولاد را می‌توان با نمایان شدن تیرها و ستون‌ها نمایان کرد و همچنین می‌تواند در هنگام استفاده به عنوان پوشش دیوار به عنصری برجسته تبدیل شود.

فولاد، یک ماده کاملاً جدید برای استانداردهای آن زمان که امروزه به طور فزاینده‌ای از نظر زیبایی‌شناسی استفاده می‌شود. برای طراحی نمای مدرن ساختمان نیز فولاد نقش بسیار پررنگی دارد و یک انتخاب خوب در این زمینه، فولاد کورتن است.

  • استفاده از چوب:

چوب ماده‌ای جاودانه است و به خوبی در بسیاری از سبک‌ها از جمله سبک مدرن قدم می‌زند. می‌توان از آن برای ایجاد تضاد در نما، به عنوان مثال، تشکیل پانل‌ها و بریزها استفاده کرد.

استفاده از چوب

  • ترکیبی از مواد و متریال مختلف:

در بیشتر موارد، طراحی نمای مدرن ساختمان ترکیبی از مواد را برای ایجاد کنتراست و ایجاد حجم و بافت به ارمغان می‌آورند. یک مثال خوب در این زمینه، ترکیبی از چوب و سیمان سوخته است که در کنار هم راحتی، مدرنیته و پیچیدگی را می‌‌افزایند. ترکیب سنگ و شیشه نیز در طراحی نمای مدرن ساختمان بسیار محبوب است.

  • سقف بلند:

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که چهره معماری مدرن است سقف‌های بلند یا دوبل است. این ارتفاع کشیده بین کف و سقف باعث می‌شود نمای ساختمان قد و قامت پیدا کند.اما سقف‌های بلند برای ایجاد ساختارهای بزرگتر و بدون برش، مانند دهانه‌های یک طرفه با پوشش شیشه‌ای نیز مورد استقبال قرار می‌گیرند.

طراحی نمای  مدرن ساختمان مینیمال:

در طراحی نمای مدرن ساختمان معمولا به مینمیالیست بودن توجه ویژه‌ای می‌شود. در واقع این مدل از نماها دارای طراحی هوشمند و در عین حال ساده بوده که که سبک محدوده را منعکس می‌کند و با جزئیات اضافه ‌شده برای بهبود شخصیت خانه شما، طرحی عالی و خیره‌کننده به سبک مدرن را ارائه می‌‌کند.

50 عکس ترند و جذاب صرفا جهت ایده برای طراحی نمای مدرن ساختمان:

خلاصه مطلب

طراحی نمای ساختمان به سبک مدرن یکی از پرطرفدارترین سبک‌هایی است که امروزه در طراحی بسیاری از خانه از جمله ویلاها، خانه‌های چندطبقه، آپارتمان و ساختمان‌های تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد که در عین حال که خیره‌کننده و منحصر به فرد هستند، بسیار هوشمند طراحی شده‌اند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *