بازسازی اداری: فضایی مدرن و پویا برای کسب و کارتان در سال 1403!

بازسازی اداری: فضایی مدرن و پویا برای کسب و کارتان در سال 1403!


فضای اداری قلب کسب و کار شما است. معمولا با گذر زمان و مشاهده نشانه‌های فرسودگی بر کفپوش، دیوارپوش و المان‌های فضا، فکر بازسازی اداری به سر افراد می‌زند. زیبایی و جذابیت بصری فضایی که منبع کسب و کار عده‌ای از افراد است، اهمیت زیادی دارد. معمولا بازسازی اداری در سطوح مختلف یک دفتر کار ساده یا ساختمان اداری انجام می‌شود. این بازسازی بنابر سلیقه کارفرما، نیازها و برندسازی انجام می‌شود تا بهترین نتیجه را در پی داشته باشد.

اگر شما نیز در آستانه بازسازی آپارتمان اداری یا بازسازی دفتر کار قرار دارید، همراه ما باشید تا زیر و بم بازسازی اداری را بررسی کنیم و اصول آن را شرح دهیم.

چرا باید برای بازسازی دفتر اداری اقدام کنید؟

قبل از هر چیزی باید به پایه و اساس بازسازی دفتر اداری اشاره کنیم! در واقع باید بدانیم دقیقا چه چیزی رخ می‌دهد که افراد در ذهن‌شان به بازسازی فکر می‌کنند! با آگاهی از چرایی این موضوع بهتر از قبل تحلیل خواهید کرد.

  • ارتقاء وضعیت کسب و کار: یکی از دلایلی که بازسازی اداری را پر رنگ‌تر می‌کند، ارتقاء وضعیت کسب و کار است. در واقع، زمانی که یک کسب و کار رونق بیشتری پیدا می‌کند، توجه به این بخش‌ها پر رنگ می‌شود. به این ترتیب می‌تواند با انتخابی هوشمندانه، روند بازسازی فضا را انتخاب کنید تا یک نتیجه عالی از دفتر کار جدید مشاهده کنید. معمولا در این نوع بازسازی همه چیز مطابق با میل کارفرما، سلیقه شخصی و ویژگی‌های برند انجام می‌شود.
  • راحتی و رضایت کارکنان: محیط کار مناسب، باعث افزایش رضایت و راحتی کارکنان می‌شود که در نهایت باعث افزایش بهره‌وری و کیفیت کار خواهد شد. در مدیریت مدرن امروزی، توجه به این المان ها به شدت مدنظر قرار می‌گیرد و بازسازی دفتر اداری، به منظور بهبود عملکرد کارکنان، طراحی بخش‌های مفید جهت افزایش خلاقیت و انرژی آن‌ها انجام می‌شود.
  •  نیاز به تغییرات سازمانی: هنگامی که یک سازمان نیاز به تغییرات در ساختار و فرهنگ سازمانی داشته باشد، بازسازی اداری بهترین راهکار برای این اقدام است. گاهی ریبرند کردن یک کسب و کار، لزوم انجام بازسازی و تغییرات متناسب با برند را ایجاد می‌کند.
  • به‌روزرسانی فناوری و امکانات: بازسازی دفتر می‌تواند فرصتی باشد برای به‌روزرسانی فناوری، تجهیزات، تاسیسات و امکانات یک فضا؛ برای مثال افزودن نورپردازی مناسب دکوراسیون، نورپردازی هوشمند، تجهیزات سرمایشی و گرمایشی، امکانات رفاهی و سیستم‌های هوشمند همگی در این بازسازی افزوده می‌شوند.
  • تصویر برند: یک دفتر اداری زیبا و مدرن می‌تواند به تصویر برند و شناخته شدگی کسب و کار کمک کند. بنابر این برای بهبود تصویر برند و نمود پیدا کردن آن در فضای اداری، می‌توان از پروسه بازسازی اداری کمک گرفت.
  • افزایش ارزش ملک: بازسازی همیشه می‌تواند ارزش افزوده‌ای مطلوب برای ملک ایجاد کند. در ملک اداری نیز شرایط مشابهی وجود دارد. رسیدگی به فضا و زیبایی آن به شدت اهمیت دارد و می‌تواند محیطی ارزشمند برای کارفرما بسازد. معمولا بازسازی یک سرمایه گذاری عالی برای افزایش ارزش ملک به حساب می‌آید.
چرا باید برای بازسازی دفتر اداری اقدام کنید؟
چرا باید برای بازسازی دفتر اداری اقدام کنید؟

بیشتر بخوانید اجرای نمای ساختمان یک طبقه

شرکت خاک پی خانه بهترین انتخاب برای خدمات بازسازی می باشد چراکه با هر بودجه ای که داشته باشید می توانید بهترین بازسازی با بهترین قیمت را از خاک پی خانه درخواست کنید. برای مشاوره رایگان با شماره زیر تماس بگیرید.

مشاوره رایگان :

255 401 26 021

02126401272

 

انواع بازسازی اداری

در پروسه بازسازی فضاهای اداری، دو بخش مهم بازسازی دفتر اداری و بازسازی آپارتمان اداری را مدنظر قرار می‌دهیم. هر کدام از این بازسازی‌ها چالش‌ خاص خودشان را دارند و تغییرات در دو سطح وسیع و محدود اعمال می‌شود. در این بخش به بررسی انواع بازسازی اداری می پردازیم.

بازسازی دفتر اداری

  • تغییرات ساختاری: شامل تغییرات در تقسیم بندی فضا، ایجاد اتاق‌های کاری با پارتیشن و دیزاین، افزودن اتاق جلسه، فضاهای استراحت و…
  •  به‌روزرسانی فناوری: ایجاد سیستم‌های اطلاعاتی، ارتباطی و امنیتی مدرن.
  •  دکوراسیون: انتخاب رنگ‌ها، تزئینات دیواری، کفپوش‌ها، نورپردازی و مبلمان مناسب.
  • مدیریت مصرف انرژی: استفاده از سیستم‌هایی با مصرف انرژی بهینه و استفاده از طراحی پایدار.
  •  تهویه مطبوع : ایجاد سیستم‌های تهویه مطبوع مناسب و ارتقاء سطح راحتی کارمندان.

بازسازی آپارتمان اداری

  •  گستردگی: تبدیل آپارتمان‌های مسکونی به فضای اداری یا بازسازی یک آپارتمان با کاربری اداری، معمولا چالش برانگیز است و نکات بیشتری در آن مدنظر قرار می‌گیرد.
  •  تقسیم بندی مجدد فضا: ایجاد اتاق‌های کاری، اتاق جلسات، پذیرایی و… با توجه به نیازهای شغلی در طبقات مختلف آپارتمان.
  • تزئینات و دکوراسیون: انتخاب رنگ‌ها، تزئینات دیواری، نورپردازی و مبلمانی که با محیط اداری سازگار باشد و هارمونی آن در طبقات گوناگون ساختمان.
  •  سیستم‌های فنی و اجرایی: ارتقاء سیستم‌های تهویه مطبوع، برقی، آب و فاضلاب، ایمنی و… در کلیه طبقات و راه پله ها.
  •  امکانات و تجهیزات: فراهم کردن امکاناتی همچون اینترنت پرسرعت، سیستم‌های امنیتی، سیستم‌های اطفاء حریق، آسانسور و… در آپارتمان

اصول بازسازی دفتر اداری چیست؟

قطعا برای شما هم اهمیت دارد که اطلاعاتی به روز در خصوص بازسازی دفتر اداری کسب کنید و نحوه اقدام از صفر تا صد آن را بدانید. در این بخش نحوه عملکرد تیم خاک پی خانه را در خصوص بازسازی سازه‌های اداری بررسی می‌کنیم تا با خیال آسوده برای این کار اقدام کنید.

  1.  نیازسنجی کارفرما و مشاوره
    رضایت مشتریان و اقدام اصولی از مهم‌ترین خط قرمزهای خاک پی خانه است! به همین دلیل همیشه قبل از هر اقدامی، جلسه مشاوره با کارفرما برگزار می‌شود. در این جلسه نیازهای واقعی کارفرما استخراج می‌شود و مستند سازی دقیقی از آنچه نیاز دارد و آنچه علاقه‌مند است، به وجود خواهد آمد. پس از این مرحله متخصصین براساس نیازهای واقعی و این جزییات، دست به انتخاب می‌زنند و نوع تغییرات در بازسازی اداری را مشخص می‌کنند. وسعت عملکرد از یک دفترکار ساده تا ساختمان اداری متفاوت است.
  2.  ایده پردازی و طراحی
    براساس داده هایی که در جلسه مشاوره استخراج شد، متخصصین و طراحان ایده پردازی را آغاز می‌کنند. نتیجه نهایی این ایده پردازی طراحی اداری یک فضا با کمترین هزینه و تخریب براساس نیازهای کارفرما است. به این ترتیب می‌توانید یک انتخاب هوشمندانه داشته باشید و به بهترین شکل ممکن از جزییات لذت ببرید. یادتان باشد که طراحی در نهایت به تایید کارفرما می‌رسد و فایل سه بعدی آن برای آغاز مراحل بعدی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  3. تخریب و آغاز بازسازی
    در این مرحله باید تخریب براساس طراحی تایید شده انجام شود. متخصصین این حوزه تلاش می‌کنند تا کمترین میزان آسیب به نواحی دیگر، تخریب را انجام دهند. پس از تخریب لازم است تا نخاله های ساختمانی از محل پروژه خارج شوند تا فضا برای آغاز تغییرات فراهم باشد.
  4. به روز رسانی تاسیسات و زیرساخت ها
    در این مرحله تمام تجهیزات مورد نیاز و زیرساخت‌هایی مثل برق، لوله کشی، تهویه مطبوع، تاسیسات امنیتی و هوشمند، نصب و راه اندازی می‌شوند تا بدون اجرای آن‌ها به صورت رو کار، یک نتیجه عالی از بازسازی اصولی را مشاهده کنید.

    اصول بازسازی دفتر اداری چیست؟
    اصول بازسازی دفتر اداری چیست؟

    بیشتر بخوانید اجرای نمای رومی

  5.  اجرای طراحی جدید در پروسه بازسازی
    پس از تخریب نوبت به اجرا متناسب با طراحی ارائه شده می‌رسد. در این مرحله بر اساس مفهوم کلی تایید شده، طرح های معماری و دکوراسیون دفتر اداری ایجاد می‌شود که شامل تغییرات ساختاری، نورپردازی، کفپوش، دیوارپوش و… است. به این ترتیب می‌توانید یک ساختار جدید و زیبا از دفتر کار اداری را تجربه کنید. یادتان باشد که حجم این تغییرات در پروژه بازسازی آپارتمان اداری متفاوت است. چرا که همه چیز به راه پله ها و نواحی مشاعات مرتبط است و تغییر در تمام سطوح رخ می‌دهد. به همین دلیل از مرحله آماده سازی زیرساخت تا این بخش همگی باید با نظارت کامل و رعایت اصول انجام شود.
  6. بررسی کارفرما
    پس از اتمام فاز اجرا، لازم است تا کارفرما مراجعه نموده و جزییات را مورد بررسی قرار دهد. در صورتی که بازسازی ساختمان اداری یا بازسازی دفتر اداری مورد تایید کارفرما باشد و کلیه جزییات براساس طرح تایید شده اجرایی شده باشند، می‌توان پروسه بازسازی را نسبتا تمام شده دانست و برای مراحل بعدی دست به کار شد.
  7.  تزیینات نهایی و سفید کاری
    پس از تایید کارفرما، می‌توان به سفید کاری و تزیینات فضا پرداخت. در این مرحله متناسب با طرح تایید شده، فضا جلوه مطلوب خود را به دست می‌آورد. رنگ آمیزی، استفاده از دیوارپوش و کفپوش مناسب در کنار تغییر درب و پنجره‌ها، همگی در این مرحله نهایی می‌شوند تا یک نتیجه عالی از بازسازی اداری را به نمایش بگذارند.
  8. نظافت و بهره ‌برداری
    زمانی که تمام جزییات اجرا شد، مرحله نظافت و تحویل را دنبال می‌کنیم. در این مرحله تمام لوازم بازسازی از محل خارج می‌شود و پروژه به بهترین شکل تمیز و تحویل کارفرما می‌گردد. به این ترتیب یک نتیجه عالی و هیجان انگیز از پروسه بازسازی را مشاهده خواهید کرد.
    متخصصین خاک پی خانه با آگاهی از به‌روز‌ترین اصول بازسازی اداری، همراه شما هستند تا بهترین نتیجه را ارائه کنند.

 

بهترین شرکت طراحی دکوراسیون داخلی برای طراحی فضای سبز حیاط کوچک شیک و لاکچری

امروزه شرکت های زیادی در حوزه طراحی دکوراسیون داخلی خدمات انجام می دهند. این موضوع بسیار پر اهمیت است که شما طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود را به شرکتی بدهید که با احترام به سلیقه شما و رعایت آن بهترین و زیبا ترین دکوراسیون داخلی را برای شما پیاده سازی و طراحی کند. شرکت خاک پی خانه بهترین انتخاب برای طراحی دکوراسیون داخلی می باشد چراکه با هر بودجه ای که داشته باشید می توانید بهترین دکوراسیون را از خاک پی خانه درخواست کنید. برای مشاوره رایگان با شماره زیر تماس بگیرید.

مشاوره رایگان :

255 401 26 021

02126401272

272 401 26 021

 

چرا باید بازسازی فضای اداری را انجام داد؟

هر صاحب کسب و کار باید اطمینان حاصل کند که کارمندانش فضای کاری ایمن دارند و بهره وری را تقویت می کنند. در مطالعات اخیر، 90 درصد از کارگران گفتند که طراحی دفتر کار آنها به طور مستقیم بر میزان بهره وری آنها تأثیر می گذارد. حدود دو سوم از پاسخ دهندگان نظرسنجی نیز گزارش دادند که همکاری نزدیک با همکاران باعث کارآمدتر شدن آنها می شود. بنابراین، اگر محل کار شما دعوت کننده و مشارکتی نیست، ممکن است نیاز به بازسازی فضای اداری داشته باشید.

در واقع، بازسازی می تواند روحیه تیم شما را تقویت کند و حتی ممکن است به افزایش ارزش فروش مجدد ساختمان شما کمک کند.

 

مراحل بازسازی فضای اداری

اگر تصمیم نهایی خود را برای بازسازی دفتر کار خود گرفته اید، لازم است این مراحل را طی کنید تا روند بازسازی به بهترین شکل ممکن پیش رفته و فضایی جدید، مدرن و متناسب با اهداف و نیازهای کارکنان داشته باشید.

 

اهداف بازسازی دفتر خود را مشخص کنید

قبل از شروع فرآیند طراحی، یک پایان واضح را در ذهن داشته باشید. نتیجه ای که می خواهید باید هر جنبه ای از روند بازسازی را نشان دهد. شما می توانید از سوالات زیر برای کمک به تعیین اهداف بازسازی دفتر خود استفاده کنید.

  • آیا به میزهای بیشتری برای کارمندان خود نیاز دارید؟
  • آیا چیدمان دفتر شما می تواند کارآمدتر باشد؟
  • آیا تیم شما از فضاهای باز که در آن می توانند همکاری کنند قدردانی می کنند؟
  • آیا اتاق های کنفرانس کافی برای تمام جلسات ضروری وجود دارد؟
  • آیا آشپزخانه و سرویس بهداشتی شما به اندازه کافی برای کارکنان فعلی بزرگ است؟
  • آیا مسائل ایمنی مانند خطرات زمین خوردن یا خروجی های مناسب در مواقع اضطراری دارید؟
  • آیا دفتر شما برای افراد دارای معلولیت قابل دسترسی است؟

هنگامی که اهداف خود را در ذهن دارید، چند سوال لجستیکی نیز وجود دارد که باید از خود بپرسید:

  • بودجه بازسازی فضای اداری چقدر است؟ آیا جایی برای هر گونه حوادث احتمالی که ممکن است پیش بیاید دارید؟
  • آیا در حین بازسازی نیاز به بستن دفتر دارید؟
  • آیا برای بازسازی نیاز به کمک خارجی دارید، مانند یک شرکت مشاوره؟
  • آیا بازسازی شما به مبلمان اداری جدید نیاز دارد؟
  • چه زمانی تعمیرات باید کامل شود؟

 

طراحان و پیمانکاران پژوهشی حرفه ای را استخدام کنید

این مهم ترین مرحله در فرآیند بازسازی دفتر شما است. وقتی نوبت به انتخاب تیمی می ‌رسد که قرار است بازسازی دفتر اداری را انجام ‌دهد، پیدا کردن افرادی که به خوبی با هم کار می ‌کنند بسیار مهم است، زیرا آنها باید در طول فرآیند همکاری کنند. در اینجا چه کسی باید استخدام شود:

  • تیم طراحی داخلی و معماری (آنها دید شما را زنده می کنند)
  • پیمانکار عمومی یا شرکت بازسازی شرکتی (این فرد یا گروه طبق برنامه های تیم طراحی ساختمان را بازسازی می کند)
  • مدیر پروژه داخلی (فردی در سازمان شما که روابط خارجی و ارتباطات داخلی در مورد برنامه های نوسازی شما را مدیریت می کند)
  • شرکت معتبر اجاره زباله دان (یک سرویس زباله‌ دان را برای رسیدگی به دفع زباله ‌های ساختمانی انتخاب کنید)

استخدام طراح داخلی و پیمانکار عمومی به طور همزمان دارای مزایای متعددی است. اکثر پیمانکاران عمومی از قوانین ساختمان و همچنین هرگونه محدودیت سازه ای که ممکن است بر طراحی تأثیر بگذارد آگاه هستند و یک طراح داخلی حرفه ای می تواند فضای موجود را به بهترین شکل طراحی کند تا بعد از بازسازی، فضایی کاربردی تر و عالی تر داشته باشید.

البته لازم است در هنگام جمع آوری پیشنهادات، به دنبال سازمان هایی باشید که تجربه زیادی در زمینه بازسازی ساختمان اداری دارند. همیشه از مشتریان قبلی مرجع بخواهید و از آن ساختمان ها دیدن کنید تا کار آنها را از نزدیک ببینید.

 

ساختمان خود را ارزیابی کنید

هنگامی که تیم بازسازی فضای اداری را مستقر کردید، تا زمانی که یک بازرسی حرفه ای ساختمان برای بررسی آزبست، سرب، قالب و سایر مواد خطرناکی که ممکن است در دیوارهای کسب و کار شما پنهان شده باشند، انجام نداده اید، بازسازی را شروع نکنید. این کار ممکن است از نظر زمان و هزینه اضافی هزینه داشته باشد، اما ارزش تلاش برای جلوگیری از اشتباهات پرهزینه و کمک به فروش مجدد را دارد.

سایر زمینه های ارزیابی عبارتند از:

  • وضعیت سیستم های الکتریکی، لوله کشی و مکانیکی فعلی
  • وضعیت دیوارهای باربر و تیرهای نگهدارنده
  • عناصر تاریخی بنا که حفظ آنها مهم است
  • وضعیت سیستم های هشدار اضطراری
  • دقت ارزیابی های قبلی ساختمان (در صورت وجود)

حتی اگر پیمانکار شما پیشنهاد داد که این کار را انجام دهد، لازم است که یک بازرس ساختمان محلی برای ارزیابی کلی حضور داشته باشد. آنها قبل از ایجاد هر گونه تغییر، اطمینان حاصل می کنند که ساختمان با قوانین فعلی مطابقت دارد.

 

فضای اداری جدید خود را طراحی کنید

هنگامی که وضعیت ساختمان ارزیابی شد و از قوانین ساختمان و محدودیت های سازه ای مطلع شدید، وقت آن است که تیم طراحی را وارد کار کنید. در این مرحله باید یک بار دیگر، به هدف بازسازی فضای اداری و شرکت خود رجوع کنید و انتظارات خود را به صورت مکتوب بیان کنید تا یک دنباله کاغذی وجود داشته باشد.

به یاد داشته باشید که در این مرحله واضح و مشخص باشید. اگر نیاز به ایجاد یک فضای کاری مشترک برای 10 کارمند دارید و در عین حال فضایی برای پنج اطاقک اضافی ایجاد کنید؛ آن را با این شرایط بیان کنید.

همچنین بهتر است از تیم طراحی خود بخواهید حداقل دو مدل و طراحی بالقوه از فضای جدید آماده کنند تا گزینه هایی برای انتخاب داشته باشید. بر اساس آنچه که برای فرهنگ اداری شما بهترین عملکرد را دارد، طرح نهایی را انتخاب کنید.

برنامه را به کارکنان ابلاغ کنید

برنامه های بازسازی فضای اداری و دفتر باید در اسرع وقت به اطلاع کارکنان شما برسد. حتی اگر قصد ندارید دفتر را در طول فرآیند ببندید، به آنها اطلاع دهید که چه زمانی بازرسی و ساخت و ساز انجام می شود و چگونه کار آنها تحت تأثیر قرار می گیرد.

در حین بازسازی دفتر باید با کارمندان خود ارتباط برقرار کرد و این اطلاعات را در اختیار انان قرار داد:

  • دلایل و مزایای بازسازی
  • زمانی که تیم های بازسازی در دفتر کار خواهند کرد
  • هرگونه برنامه ریزی برای جابجایی کارکنان به یک فضای اداری موقت
  • تاریخ پایان بازسازی فضای اداری
  • برای دریافت پاسخ در رابطه با هر گونه سوال یا نگرانی باید به چه کسی مراجعه کنند

فرآیند بازسازی فضای اداری را آغاز کنید

مراحلی که برای بازسازی فضای اداری لازم بود اعم از برنامه ریزی، استخدام  تیم بازسازی، بازرسی و تایید انجام شد و حالا نوبت شروع فرآیند بازسازی است. به یاد داشته باشید که یک خط ارتباطی باز بین مدیر پروژه داخلی خود، تیم طراحی و خدمه ساخت و ساز حفظ کنید. اگر دفتر شما در طول دوره بازسازی بسته است، روزهایی را برای مراجعه و بررسی پیشرفت کار، در نظر بگیرید و حتما پیام های آماده برای ارسال به کارمندان در صورت وجود تاخیر در پروژه داشته باشید.

 

به طور کلی، بازسازی سازمانی نه تنها فضای فیزیکی کافی برای کار کارکنان در اختیار شما قرار می دهد، بلکه می تواند اخلاق کاری بهتری را نیز تقویت کند. گرفتن فضایی که برای فرهنگ شما یا تعداد کارمندان در حال افزایش دفتر شما مناسب نیست و تبدیل آن به محیطی مدرن و مشارکتی می تواند روحیه و نتیجه فعالیت سازمان و کارکنان را تقویت کند.

منبع Administrative restructuring

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *