طراحی و اجرا فروشگاه های زنجیره ای به بهترین شکل ممکن و توجه ویژه به نمای بیرونی این فروشگاه ها، وظیفه جذب رهگذران، مشتریان واقعی و بالقوه را بر عهده دارد تا آنها را برای ورود به فروشگاه ترغیب کند.

همچنین فضای داخلی فروشگاه نیز از اهمیت بسیار بالایی برخودار است، زیرا پذیرای مصرف کننده واقعی است. علاوه بر این، چیدمان و طراحی یک فروشگاه زنجیره ای، مقدار قابل توجهی از اطلاعات را در مورد این فروشگاه به مصرف کننده منتقل می کند.

فضای داخلی فروشگاه های زنجیره ای، باید به اهداف اساسی فروشندگان برای به حداقل رساندن هزینه ‌های عملیاتی و به حداکثر رساندن فروش و رضایت مصرف‌ کننده و افزایش سود کمک کند و برای دستیابی به این اهداف، فضای داخلی فروشگاه نه تنها باید برای مصرف کننده جذاب و راحت باشد، بلکه باید به فروشندگان اجازه دهد تا از فضای داخلی، به صورت کاملا بهینه و کارآمد استفاده کنند.

به همین منظور، در ادامه این بخش به بررسی عناصر اصلی و مهم در طراحی و اجرا فروشگاه های زنجیره ای اشاره کردیم تا با کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه بتوانید یک طراحی عالی و منحصر به فرد برای فروشگاه مورد نظر خود داشته باشید.

شرکت خاک پی خانه بهترین انتخاب برای طراحی دکوراسیون داخلی می باشد چراکه با هر بودجه ای که داشته باشید می توانید بهترین دکوراسیون را از خاک پی خانه درخواست کنید. برای مشاوره رایگان با شماره زیر تماس بگیرید.

مشاوره رایگان :

02126401255

02126401272

وسایل و لوازم مورد استفاده در فروشگاه های زنجیره ای

یکی از ملاحظات اصلی در توسعه و طراحی فروشگاه های زنجیره ای مناسب، استفاده از وسایل و لوازم یک شکل، با کیفیت و کارآمد است. از این وسایل و لوازم معمولا برای نمایش کالا، کمک به فروش، محافظت از کالاها و ایجاد فضای ذخیره سازی برای محصولات فروشگاه استفاده می شود. این وسایل و لوازم باید باید در عین کاربردی بودن، جذاب باشند و توجه و علاقه مشتری را بر روی کالا متمرکز کنند.

بیشتر بخوانید : طراحی و اجرا ویلا با توجه به بودجه و مکان شما

ترکیب رنگ فروشگاه های زنجیره ای

از دیگر عناصر اصلی و مهم در طراحی و اجرا فروشگاه های زنجیره ای، انتخاب یک ترکیب رنگ عالی و به یاد ماندنی است. زیرا تاثیر رنگ، بسیار بیشتر از نام و برندی است که برای فروشگاه انتخاب می شود و واضح است که استفاده هوشمندانه از رنگ در طراحی فروشگاه مهم است.

از آنجایی که مردم به سمت رنگ ‌های گرم جذب می‌ شوند، زرد و قرمز می ‌توانند به جذب مشتریان از طریق ورودی به فروشگاه کمک کنند. رنگ‌ های سرد مانند آبی و سبز باعث آرامش افراد می ‌شوند و در مناطقی که مشتریان برای تصمیم ‌گیری درباره خرید به زمان نیاز دارند، مفید هستند.

 

نورپردازی مناسب برای فروشگاه زنجیره ای

 

نورپردازی مناسب برای فروشگاه زنجیره ای

نورپردازی مناسب یکی از مهم ترین ملاحظات در طراحی و اجرا فروشگاه های زنجیره ای است. در برهه‌ای از زمان، کارکرد روشنایی این بود که به مشتریان وسیله ‌ای برای یافتن راه خود در فروشگاه ارائه دهد. اما امروزه نورپردازی به یک رسانه نمایش تبدیل شده است و بخشی جدایی ناپذیر از طراحی داخلی و خارجی فروشگاه است.

نورپردازی باید با طراحی سایر قسمت های دکور فروشگاه، مطابقت داشته و مکمل کالاها و محصولات موجود در فروشگاه باشد.به طور کلی، در طراحی فروشگاه های زنجیره ای، باید از ترکیبی از نور استفاده شود که در عین بی‌ توجهی به منبع نور، تصور درستی از کالاها و محصولات فروشگاه بدهد.

 

قفسه بندی مناسب در فروشگاه زنجیره ای

در هنگام طراحی و اجرا فروشگاه های زنجیره ای، توجه ویژه به قفسه بندی داخل فروشگاه بسیار مهم است. متریال مورد استفاده برای قفسه بندی و همچنین طراحی آن باید با استراتژی تجاری و تصویر مورد نظر از فروشگاه زنجیره ای سازگار باشد. قفسه هایی که برای فروشگاه های زنجیره ای مورد استفاده قرار می گیرند علاوه بر اینکه باید ظاهر یکدست و زیبایی داشته باشند، باید از نظر کیفیت و دوام نیز بسیار عالی بوده و یک نظم و انسجام کلی را برای فروشگاه ایجاد نمایند. اگر طراحی نما ساختمان برایتان مهم است این مقاله را از دست ندهید .

مشاوره رایگان :

02126401255

02126401272

پلانوگرام و طراحی چیدمان قفسه ها

یکی دیگر از ابزارهای کلیدی برای طراحی و اجرا فروشگاه های زنجیره ای (Design and implementation of chain stores)، طراحی قفسه و چیدمان مدرن و پلانوگرام (Planogram) است. این یک نمایش گرافیکی، برنامه‌ یا نقشه بصری است که با استفاده از آن، چگونگی چیدمان محصولات در قفسه ‌ها و فروشگاه ها برنامه ریزی و تعیین می‌ شود.

این چیدمان، کاملا دقیق بوده و در تمام فروشگاه ها از ان استفاده می شود تا مشتریان بتوانند محصولات و کالاهای مورد نیاز خود را به راحتی پیدا کرده و با مراجعه به شعبه دیگر این فروشگاه ها، دچار سردرگمی نخواهند شد.

 

ایده برای فروشگاه زنجیره ای

 

ملاحظات دیگر در طراحی و اجرا فروشگاه های زنجیره ای

ملاحظات دیگری وجود دارد که می تواند تصویر و فضای ایجاد شده توسط عناصر طراحی داخلی در فروشگاه های زنجیره ای را کامل کند. به عنوان مثال، نوع و سطح صدای موسیقی را می توان بر روی یک بخش خاص از فروشگاه، متمرکز کرد. رایحه ها را می توان برای ایجاد احساس در مورد حضور در فروشگاه استفاده کرد. سطح نگهداری و تمیزی نیز یک ویژگی از این فروشگاه ها را تعیین می کند. اگر نیاز به طراحی محوطه فروشگاه داشتید میتوانید از مشاوران ما ،مشاوره رایگان دریافت کنید .

به طور کلی، اگر تصمیم دارید یک فروشگاه زنجیره ای راه اندازی کنید، بهتر است طراحی فروشگاه را به تیم های تخصصی که در زمینه ایده برای فروشگاه زنجیره ای تخصص و تجربه دارند بسپارید تا خیالتان از تمام جزئیات مربوط به این کار راحت بوده و یک طراحی منحصر به فرد عالی را برای فروشگاه های مورد نظر خود داشته باشید.

شرکت خاک پی خانه ایرانیان

امروزه شرکت های زیادی در حوزه طراحی دکوراسیون داخلی خدمات انجام می دهند. این موضوع بسیار پر اهمیت است که شما طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود را به شرکتی بدهید که با احترام به سلیقه شما و رعایت آن بهترین و زیبا ترین دکوراسیون داخلی را برای شما پیاده سازی و طراحی کند.

شرکت خاک پی خانه بهترین انتخاب برای طراحی دکوراسیون داخلی می باشد چراکه با هر بودجه ای که داشته باشید می توانید بهترین دکوراسیون را از خاک پی خانه درخواست کنید. برای مشاوره رایگان با شماره زیر تماس بگیرید.

مشاوره رایگان :

02126401255

02126401272

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *