طراحی و اجرا ویلا خاک پی خانه ایران

هنگامی که تصمیم گرفته اید پروژه طراحی و اجرا ویلا خصوصی خود را اجرا کنید، باید به بودجه، موقعیت مکانی و این موضوع که ویلای شما چگونه باید باشد، فکر کنید. در واقع مهمترین کاری که اکنون باید انجام دهید این است که با روشن کردن نیازها و انتظارات خود یک خلاصه از طراحی و اجرا ویلا تهیه کنید. خلاصه طراحی، فهرست یا گزارشی است که به شما امکان می دهد نیازها و انتظارات خود را به روشی منظم به گروه پروژه و تیم طراحی منتقل کنید. خلاصه طراحی که در مورد ویلای خود تهیه خواهید کرد، راهنمایی است که رویاها، انتظارات، نیازها، محدودیت ها و معیارهای خود را با کلمات روی کاغذ می آورید.

بنابراین اگر می خواهید به جای پرداختن به هزینه ‌های اضافی و غیر ضروری، اتلاف وقت و خستگی تیم خود، روند ساخت ویلا را لذت‌ بخش‌تر و اقتصادی‌تری سپری کنید، لازم است با چند نکته مهم و کاربردی در زمینه طراحی و اجرا ویلا آشنا شوید و در هنگام تهیه خلاصه طراحی از این موارد استفاده کنید تا این روند به بهترین شکل ممکن پیش رود.

نکات کاربردی و مهم در رابطه با طراحی و اجرا ویلا

قبل از شروع طراحی و اجرا ویلای خود، حتما مواردی را که در ادامه به آن اشاره کردیم را در نظر بگیرید تا این فرآیند را خیلی ساده و عالی انجام دهید:

مکان و محل مناسب برای ساخت ویلا

ویلای خصوصی در نهایت نوعی املاک و مستغلات است و مهم ترین نکته ای که باید قبل از ساخت ویلا به آن توجه کنید این است که یک مکان و محل مناسب برای آن در نظر بگیرید. آیا می خواهید ویلایی در یک روستا یا شهر آرام، در حومه شهر در اطراف شهری که در آن کار می کنید، در یک منطقه جنگلی که هیچ کس نمی داند، در مزرعه خود که در آن با محصولات و حیوانات خود زندگی خواهید کرد، در یک ساحل آفتابی یا در قله کوه های برفی داشته باشید!

به طور کلی، موقعیتی که انتخاب می کنید در واقع خیلی چیزها را به خودی خود توصیف می کند. زیرا مکانی که قصد دارید ویلای خود را در آن بسازید، به بسیاری از مسائل دیگر مرتبط خواهد بود. به عنوان مثال، کدام سبک زندگی مردم در منطقه ای که می خواهید در آن زندگی کنید، برای شما مهم است؟ خانواده ها، جوانان، وسایل نقلیه، برندها، رستوران هایی که در اطراف خود خواهید دید، همه چیزهایی هستند که بر روانشناسی روزانه شما تأثیر می گذارند.

یک ناظر خوب به راحتی متوجه می شود که حتی در شهرهای بزرگ جهان وطنی، افرادی که معمولاً شبیه یکدیگر هستند، به هم نزدیکتر و شبیه به محیط اطراف خود هستند. بنابراین یک موضوع مهم در انتخاب مکان این است که چگونه می خواهید در میان یک جامعه کوچک زندگی کنید.

بیشتر بخوانید : طراحی و اجرا نما

طرح یا نقشه – Plot

وقتی نوبت به طراحی ویلا می رسد، موضوع تا حدی ملموس‌تر و فنی ‌تر می ‌شود که بتوان پروژه‌ ای را آماده کرد. قبل از هر اقدامی، ابتدا اطلاعات مربوط به قطعه از مدارک تهیه شده توسط مهندسین خبره نقشه برداری بدست می آید. ممکن است در برخی مناطق بتوان این اطلاعات را از سازمان ثبت اسناد و املاک و شهرداری به دست آورد، در حالی که در برخی مناطق ممکن است تهیه آن به طور ویژه برای دفاتر مهندسی نقشه برداری ضروری باشد.

به این ترتیب اطلاعات فنی مانند نقاط گوشه زمین، مناطق متروکه و معدوم در صورت وجود، فاصله از جاده، اطلاعات جهت و شیب زمین به دست می آید. ضمناً وضعیت پهنه بندی و تبصره های طرح نیز از شهرداری ارائه شود.

به طور کلی، اطلاعاتی که باید شناسایی و در خلاصه طراحی گنجانده شود به شرح زیر است:

  • نقشه کاربردی که مرزها و نقاط گوشه قطعه را نشان می دهد
  • ارتفاع نشان دهنده شیب قطعه
  • وضعیت منطقه بندی که پهنه بندی زمین را نشان می دهد
  • دسترسی به جاده
  • اطلاعات خط فاضلاب
  • اطلاعات برق، ترانسفورماتور
  • یادداشت ها و کدهای برنامه ریزی شهر

بیشتر بدانید : طراحی و اجرا محوطه

بودجه

اگر بتوانید یک ویلای شخصی برای خود بسازید، حتما متوجه شده اید که هزینه آن بسیار بیشتر از یک آپارتمان معمولی خواهد بود. در این مرحله، این واقعیت که شما به تنهایی هزینه های زیادی را تحمل می کنید، چیزی است که باعث تفاوت هزینه واقعی می شود.

اگرچه قیمت برخی از مسکن ها یا آپارتمان ها حتی از قیمت ویلا نیز بالاتر است، اما تفاوت اصلی هزینه ها معمولاً به دلیل قیمت تمام شده زمین است. افزایش تصاعدی قیمت زمین در مراکز شهرها باعث افزایش نجومی قیمت آپارتمان در این مناطق می شود.

همچنین، از آنجایی که شما می خواهید از هر نقطه از ویلای خود مراقبت کنید و آن را خودتان بسازید، هزینه های زمین، طراحی، ساخت و استفاده شما، بیشتر از هزینه یک آپارتمان معادل خواهد بود. به همین دلایل، استفاده صحیح از بودجه، برنامه ریزی دقیق برای هر مرحله، جلوگیری از هزینه های غیر ضروری و اتلاف وقت به شما این امکان را می دهد که از منابع مالی خود به نحو احسن استفاده کنید.

همچنین باید بودجه خود را نه تنها برای روند ساخت و ساز، بلکه برای چندین سال زندگی در ویلای خود در نظر بگیرید. هنگام تصمیم گیری در رابطه با طراحی و اجرا ویلا و این پروژه، باید هزینه هایی را که در طول چرخه عمر سازه ایجاد می شود، را نیز در نظر داشته باشید.

 

نکات کاربردی و مهم در رابطه با طراحی و اجرا ویلا

 

فرآیندهای تصمیم گیری

روندی که زندگی ویلایی خود را می سازید می تواند یک ماجراجویی یا حس سفر دلپذیر را به شما بدهد. شاید این تجربه ای باشد که باعث افزایش یا ایجاد تنش بین اعضای خانواده شود. اما برای تیم هایی که در مقابل پروژه شما ایستادگی می کنند، این یک کار حرفه ای است که باید به خوبی مدیریت شود. مانند هر کسب و کاری که نیاز به مدیریت خوب دارد، مهمترین نکته در فرآیند طراحی و اجرا ویلا، فرآیندهای تصمیم گیری است. مشکلات، تلفات زمانی یا تضاد در فرآیندهای تصمیم گیری تأثیر منفی بر کل فرآیند خواهد داشت.

این به نفع شماست که صادقانه تعیین کنید که تصمیم گیرنده واقعی در کدام مرحله از طراحی و ساخت ویلا شما چه کسی خواهد بود. چرا که ممکن است، هر مرحله از ساخت و ساز ویلا، واکنش های منفی یکی از اعضای خانواده را ایجاد کند. بنابراین بهتر است به عنوان یک خانواده، از ابتدا تعیین کنید که چه کسی تصمیم می گیرد و در مورد قسمت های خاص از فرآیند طراحی و اجرا ویلا، حساسیت نشان دهد.

پیشنهاد ویژه خاک پی خانه خواندن مقاله : طراحی و اجرا غرفه

طراحی ویلا را متناسب با نیاز و سبک مالک

هزینه ساخت ویلا بسیار متفاوت است و تا حدودی به طراحی بستگی دارد زیرا بر هزینه کار و مصالح هنگام ساخت تأثیر می گذارد. بنابراین، یک ویلا با طراحی ساده و مدرن، ارزان تر و همچنین مدت ها قابل استفاده است و نسبت به ویلایی که دارای طراحی پیچیده است، بازسازی آسان تری خواهد داشت.

بنابراین مهم است که در هنگام طراحی و اجرا ویلا  (Villa design and execution)، حتما علایق، نیازها و سبک مورد علاقه ساکنان را در نظر بگیرید و یک طراحی کاربردی و در عین حال زیبا را برای ویلا انجام دهید تا بتواند پاسخگوی نیاز تمام افراد ساکن در آن ویلا باشد.

 

طراحی ویلا را متناسب با نیاز و سبک مالک

 

به طور کلی، یک مشاور طراحی معتبر در زمینه طراحی و اجرا ویلا، به شما در حل سوالات در فرآیند طراحی و اجرا ویلا و داشتن مشاوران ساخت کمک می کند. این به شما کمک می کند تا گزینه های چیدمان فضای معقول را ایجاد کنید، اقتصادی ترین روش برای ساخت ویلا را پیش بگیرید و در نهایت یک ویلا که هم اصولی علمی و هم فنگ شویی را تضمین می کند، خواهید داشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *