طراحی فضای سبز حیاط کوچک

طراحی فضای سبز حیاط کوچک


 

با چالش‌های زیادی همراه است. یکی از بزرگترین آنها تلاش برای ایجاد یک چمن‌کاری در حیاط و فضای سبز است.واقعیت ساده این است که با فضای کمتری برای کار، خود چمن باید به‌ طور بی‌نقصی برنامه‌ریزی شود تا با فضای عرشه، لهجه‌های تزئینی و سایر عملکردهای رایج حیاط همخوانی داشته باشد.

در غیر این صورت، ممکن است باعث شود که حیاط تنگ و درهم به ‌نظر برسد. خوشبختانه، چند اصل طراحی وجود دارد که به فضای سبز حیاط کوچک کمک می‌کند تا به بهترین عملکرد را داشته باشد.اگرچه گاهی اوقات طراحان بر روی این موضوع تمرکز دارند که فضای کوچک حیاط را بزرگتر نشان دهند اما راه‌های مختلفی نیز وجود دارد که می‌توانید با استفاده از مقیاس به بهترین نحو، از فضای سبز حیاط کوچک بیشترین استفاده را ببرید.

بهترین شرکت برای طراحی فضای سبز حیاط کوچک:

امروزه شرکت های زیادی در حوزه طراحی دکوراسیون داخلی خدمات انجام می دهند. این موضوع بسیار پر اهمیت است که شما طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود را به شرکتی بدهید که با احترام به سلیقه شما و رعایت آن بهترین و زیبا ترین دکوراسیون داخلی را برای شما پیاده سازی و طراحی کند.

شرکت خاک پی خانه بهترین انتخاب برای طراحی دکوراسیون داخلی می باشد چراکه با هر بودجه ای که داشته باشید می توانید بهترین دکوراسیون را از خاک پی خانه درخواست کنید. برای مشاوره رایگان با شماره زیر تماس بگیرید.

مشاوره رایگان :

02126401255

02126401272

طراحی فضای سبز حیاط کوچک لاکچری (هندسی)

اگر با طراحی فضای سبز حیاط کوچک کار می‌کنید، یکی از راه‌های کلیدی برای استفاده حداکثری از آن، ایجاد ظاهری هندسی است. طراحی هندسی‌تر، چمن کوچکتر را شبیه به طراحی خاص خود می‌کند.در غیر این صورت، یک منطقه کوچک چمن‌زار می‌تواند شبیه چیزی باشد که فقط به این دلیل که حیاطهای خلوت باید دارای چمن‌زار باشند، در یک فضا جمع شده است.

با این ایده می‌توانید خلّاق باشید. یکی دیگر از گزینه‌های حیاط های لاکچری این است که طراحی جعبه‌ای بیشتری در اطراف چمن داشته باشید.برخی از حیاطها حتی دارای طرحی پلکانی هستند که در آن لایه‌های مختلف چمن به صورت پله‌ای با دیوارهای حائل سنگی بین لایه‌ها قرار می‌گیرند.

به عنوان یک نکته اضافی، هرچه چمن کوچکتر باشد، مرزهای آن باید بیشتر حس سازماندهی را به فضا اضافه کند. به عنوان مثال، بوته‌های کوچک با فاصله یکسان یا دسته‌هایی از چمن‌های بلند در اطراف حاشیه‌ها می‌توانند طراحی حیاط را هدفمند و منظم جلوه دهند.

طراحی فضای سبز حیاط کوچک با ظاهر هندسی

طراحی حیاط کوچک با اضافه کردن تعادل

ایده دیگر این است که چمن کوچکتر را با بافت‌ها و مواد دیگر متعادل کنید. به عنوان مثال، اضافه کردن عرشه یا مسیرهای سنگی در اطراف تکه‌های کوچک چمن و درختچه معمول است.این عکس به خوبی این ایده را با طراحی فضای سبز حیاط کوچک نشان می‌دهد. خود چمن به عنوان لهجه‌ای برای سبک دکور اطراف آن عمل می‌کند و از آنجایی که عرشه کاملاً چمن‌زار را احاطه کرده است، حس تعادل را القا می‌کند.

طراحی مربعی چمن نیز هندسه‌ای تمیز به فضا می‌بخشد.ایده‌هایی مانند این برای فضاهای کوچک خوب هستند زیرا می‌توانید فضای بیرونی قابل استفاده خود را با عرشه یا پاسیو بزرگتر گسترش دهید و در عین حال میزان حیاط خود را که نیاز به نگهداری دارد به حداقل برسانید.این امر نگهداری از فضاهای سبز شما را آسان‌تر می‌کند، که در مناطق کوچکی که نقش کلیدی ایفا می‌کنند، مهم است.

بیشتر بخوانید : طراحی فضای سبز بالکن

خاک پی خانه فعال در زمنیه طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی منزل و فضای اداری و شرکتی با بهترین هزینه و خدمات ممکن در ایران، بهترین انتخابی است که شما می توانید برای طراحی دکوراسیون منزل و محل کار خود انجام دهید.

مشاوره رایگان :

02126401255

02126401272

طراحی فضای سبز حیاط کوچک با خاک پی خاک

فضاها را در طراحی فضای سبز حیاط کوچک خود ادغام کنید

ایده دیگر این است که با فضاهای خود چند منظوره شوید. این یک روش رایج برای به دست آوردن تمام چیزی است که از یک فضا می‌خواهید، حتی اگر با فضای کمتری کار می‌کنید.در این عکس می‌توانید ایده‌ای از نحوه کار این کار را مشاهده کنید. از آنجایی که فضای زیادی برای کار کردن وجود ندارد، یک منطقه غذاخوری در فضای باز درست روی چمن‌زار قرار می‌گیرد.

احاطه کردن چنین منطقه‌ای با زندگی گیاهی فراوان می‌تواند یک تجربه غذاخوری دنج را ایجاد کند.می‌توانید از این ایده طراحی فضای سبز حیاط کوچک به چند روش مختلف استفاده کنید. به عنوان مثال، می‌توانید از چمن فضای کوچک برای یک استفاده تفریحی، مانند تور والیبال، استفاده کنید و یا می‌توانید خانه بازی کودک را در فضای باز در امتداد چمن قرار دهید.

فضاها را در فضای سبز حیاط کوچک خود ادغام کنید

 استفاده از از عناصر طبیعی در طراحی فضای سبز حیاط کوچک 

اگر حیاط شما کوچک است، سعی کنید آن را با حصارهای حریم خصوصی نبندید. زیرا با این کار، فضای سبز حیاط کوچک تر دیده می‌شود.بهترین پیشنهاد این است که از خطوط املاک خود به عنوان فرصتی برای رشد گیاهان بیشتر با حصارهای زنده از پرچین‌ها یا درختان استفاده کنید.

این استراتژی به حیاط شما اجازه می‌دهد تا از نظر بصری با ملک همسایه‌تان ادغام شود و در حین استراحت، چیزی سرسبز برای تماشای آن خواهید داشت.

مشاوره رایگان :

02126401255

02126401272

استفاده از مبلمان کم‌جا برای دکوراسیون فضای سبز حیاط کوچک 

مبلمان را در مقیاس کوچک و کم‌جا انتخاب کنید تا حیاط خلوت کوچک شما بسیار بزرگتر به نظر برسد. نیمکت‌های بدون پشتی و قطعات فلزی با پایه‌های باریک می‌توانند انتخاب‌های عالی باشند. این صندلی‌ها وقتی کسی در اطراف نیست که آنها را اشغال کند، تقریباً با منظره ترکیب می‌شوند.

استفاده از مبلمان کم‌جا برای دکوراسیون فضای سبز حیاط کوچک

 استفاده از فضای عمودی برای طراحی فضای سبز حیاط کوچک 

وقتی حیاط کوچکی برای کار دارید، از فضای عمودی خود به بهترین نحو استفاده کنید. گلدان ها را به نرده‌ها یا دیوارها آویزان کنید یا یک ستون خلاقانه برای کاشت انواع گل و گیاه بسازید.

 

برای طراحی فضای سبز حیاط کوچک از فضای عمودی استفاده کنید

50 ایده جذاب و ترند 2023 از طراحی فضای سبز حیاط لاکچری و طراحی حیاط خلوت باریک:

 

طراحی حیاط خلوت باریک

طراحی حیاط خلوت باریک

طراحی حیاط خلوت باریکطراحی حیاط خلوت باریک

خلاصه مطلب

 

برای اینکه بتوانید یک طراحی عالی برای فضای سبز حیاط وحیاط خلوت شیک ایجاد کنید نیازی به داشتن یک حیاط بزرگ نیست. شما می‌توانید با کمی خلاقیت و استفاده از ایده‌های کاربردی، طراحی فضای سبز حیاط کوچک را به بهترین شکل ممکن انجام داده و از فضایی که در اختیار دارید، بهترین بهره‌وری را داشته باشید.

مشاوره رایگان :

02126401255

02126401272

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *