طراحی دکوراسیون مینیمال آشپزخانه

مینیمالیسم یا مینیمال عبارت است از «کم کردن بدیهیات و افزودن معنادار». این در مورد سادگی و ظرافت در ظاهر و سبک است. طراحی دکوراسیون مینیمال آشپزخانه برای بسیاری از زوج های جوانی که قصد تزئین خانه های خود را دارند به یک الهام تبدیل شده است.

مینیمالیسم نه تنها حس آرامش مورد نیاز را القا می کند، بلکه به فرد کمک می کند تا تمرکز خود را به زمان حال تغییر دهد.این مقاله حاوی دستورالعمل های کلی برای هر کسی است که علاقه مند به تنظیم دکوراسیون داخلی و طراحی دکوراسیون مینیمال آشپزخانه ، بدون افراط در بودجه است.

بهترین شرکت برای طراحی و اجرای دکوراسیون مینیمال آشپزخانه:

امروزه شرکت های زیادی در حوزه طراحی دکوراسیون داخلی خدمات انجام می دهند. این موضوع بسیار پر اهمیت است که شما طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود را به شرکتی بدهید که با احترام به سلیقه شما و رعایت آن بهترین و زیبا ترین دکوراسیون داخلی را برای شما پیاده سازی و طراحی کند.

شرکت خاک پی خانه بهترین انتخاب برای طراحی دکوراسیون داخلی می باشد چراکه با هر بودجه ای که داشته باشید می توانید بهترین دکوراسیون را از خاک پی خانه درخواست کنید. برای مشاوره رایگان با شماره زیر تماس بگیرید.

مشاوره رایگان :

255 401 26 021

02126401272

دکوراسیون آشپزخانه مینیمال چیست؟

دکوراسیون آشپزخانه مینیمال

پایه اصلی طراحی مینیمالیستی آشپزخانه، کابینت های ساده با جلوی تخت است که دارای ظاهری براق و بسیار خوب بوده که با گذشت چندین سال همچنان مد روز و زیبا به نظر می رسد. در واقع، بسیاری از آنچه ما به عنوان طراحی مدرن در نظر می گیریم به دهه 1930 باز می گردد.

حتی کابینت های شیک و بدون دسته که در طراحی مدرن آشپزخانه در حال حاضر معمول هستند از دهه 1960 وجود داشته اند.در واقع سبک مدرن آشپزخانه برگرفته از روند دهه 1980 برای زندگی در انبار یا انباری است و به زندگی در فضای باز که اکنون بسیار محبوب است، گسترش یافته است.

برای مدتی به نظر می رسید آشپزخانه های مینیمالیستی کاملاً به سطح جدیدی رسیده بودند. کابینت ‌ها به ‌طور پیوسته به رنگ سفید براق بودند، اما این ظاهری است که برای بسیاری می ‌تواند بیش از حد بالینی باشد. خوشبختانه، روند فعلی مینیمالیسم مدرن، موضوعی بسیار گرمتر است.

خطوط تمیز و پرداخت بدون سر و صدا هنوز وجود دارد، اما با بافت، پوشش سطح و رنگ ملایم که شخصیت را به ارمغان می آورد و زندگی با آن آسان است. خطوط ساده مهندسی، فرم و پرداخت هوشمندانه را نشان می دهد و جدیدترین تکنیک های مهندسی به موادی که قبلاً نامناسب بوده اند، در طراحی دکوراسیون مینیمال آشپزخانه جان تازه ای به خود گرفته اند.

در حالی که تحقیقات خوب قبل از طراحی خانه ضروری است، در نهایت، فرد باید با حس درونی خود عمل کند و بهترین و مناسب ترین طراحی برای دکوراسیون آشپرخانه و منزل خود را ایجاد نماید. در زیر با چند نکته کاربردی و عالی برای دکوراسیون مینیمال آشپزخانه بیشتر آشنا خواهید شد.

بیشتر بخوانید : طراحی دکوراسیون داخلی چیست ؟

1. رنگ در دکوراسیون آشپزخانه مینیمال:

رنگ در دکوراسیون آشپزخانه مینیمال

تک رنگی یکی از راه های طراحی دکوراسیون مینیمال آشپزخانه است. در حالی که رنگ سفید در این زمینه بسیار محبوب است، برخی از سایه ‌های روشن ‌تر مانند خاکستری، بژ یا سایر سایه‌ های سنگی نیز خوب به نظر می ‌رسند. یکی دیگر از مزایای استفاده از رنگ سفید این است که فضاهای کوچک را بزرگتر نشان می دهد.

تطبیق این انتخاب قدرتمند رنگ با بافت های مختلف مانند سرامیک، سنگ یا مرمر برای از بین بردن سادگی فضا، ضروری است.البته این بدان معنا نیست که یک آشپزخانه ملایم چیزی است که باید به آن بسنده کرد. درعوض، تکان دادن رنگ‌ های اینجا و آنجا با استفاده از چوب رنگی طبیعی به حفظ سرزندگی و شادابی در فضای آشپزخانه کمک می ‌کند. همچنین می توان برای تأکید بر عمق فضاها از رنگ مات یا چوب استفاده کرد.

2. کابینت آشپزخانه مینیمال:

کابینت آشپزخانه مینیمال

برنامه ریزی کابینت یکی از مهمترین جنبه های دکوراسیون مینیمال آشپزخانه است. از آنجایی که مینیمالیسم تقریباً به دنبال کمتر است، کابینت ها فضای پنهان بیشتری را فراهم می کنند تا فضای بیرونی کمتری شلوغ شود و باعث ایجاد ظاهری تمیز و مرتب برای آشپرخانه خواهند شد.

کابینت هایی با رنگ های تیره (مانند گردویی، قهوه ای، خردلی) جلوه ای غنی به فضا می بخشد در حالی که افرادی که به دنبال حس شاداب تر هستند باید به سمت رنگ های روشن تر مانند آبی روشن، سفید، صورتی کم رنگ متمایل شوند.کاشی‌ های سفید مستطیلی نیز آرامش را به فضا می ‌افزایند و قابل استفاده هستند. همچنین می توان از نورپردازی زیر کابینت استفاده کرد که سطح کار را روشن می کند و فشار بیش از حد را کاهش می دهد.

3. نورپردازی در دکوراسیون آشپزخانه مینیمال:

نورپردازی در دکوراسیون آشپزخانه مینیمال

خط باریکی بین طراحی دکوراسیون مینیمال آشپزخانه و طراحی کامل و غیر مشخص وجود دارد. گاهی اوقات، با استفاده دقیق از عنصر نورپردازی، خود را در سمت اول می بیند. استفاده از یک لوستر یا لامپ آویز کمک می کند تا رنگ مکان را به روشی زیبا تکمیل کنید.

سپس، چراغ ‌های سقفی ساده و بدون بیرون زدگی نیز توهمی از ظاهری فاصله ‌دار، بزرگ‌ تر، تمیزتر و متقارن را ایجاد می ‌کنند. در مورد سقف بتنی، جایی که نمی توان چراغ های سقفی را اضافه کرد، یک پنل نورپردازی کشویی یا چراغ های LED می تواند به درخشش زیبای همه جانبه کمک کند.

4. پنهان کردن لوازم :

پنهان کردن لوازم

باز هم، برخی از برنامه های یکپارچه را می توان برای افزایش سهولت و فضا در دکوراسیون مینیمال آشپزخانه گنجاند. به عنوان مثال، داشتن کشوها و درها با شیارها و دستگیره های یکپارچه به جای دستگیره ها و یراق متصل، به جلوگیری از آسیب های جزئی و تصادفی کمک می کند و ظاهری مدرن به شما می دهد.

بیشتر بخوانید : چیدمان و طراحی دکوراسیون آشپزخانه

5. استفاده هوشمند از فضای کابینت ها:

استفاده هوشمند از فضای کابینت ها

حداکثر استفاده از فضای ذخیره سازی از طریق فضاهای پنهان در دکوراسیون مینیمال آشپزخانه ضروری است. فضاهای ذخیره سازی نوآورانه و هوشمند به شکل نوار صبحانه، انبارهای بیرون کش، ذخیره سازی کمد گوشه ای چرخان نیز می توانند در فضای آشپزخانه گنجانده شوند. هدف این است که کف، قفسه ها و میز کار را مرتب و شیک نگه دارید و در این شرایط مواد با دوام مانند کورین، گرانیت، مرمر یا لمینت به خوبی کار می کنند.

6. ایده های متفرقه:

ایده های متفرقه

یکی دیگر از ایده های اضافی برای طراحی دکوراسیون مینیمال آشپزخانه، استفاده از یک کفپوش است. تنظیم تک رنگ کابینت راه را برای سرگرمی با کف هموار می کند. به جای سنگ مرمر ساده، سرامیک یا سنگ الگودار می تواند روال عادی را بشکند، اما در مورد بودجه باید احتیاط کرد.

گیاهان گلدانی در اشکال ساختاری تزئینی را نیز می توان برای گسترش طراوت و افزایش علاقه بصری نگهداری کرد. از طرف دیگر، یک مرکز جذاب مانند ساعت آشپزخانه یا قطعه نورپردازی نیز می تواند نصب شود. دیوارها را می توان با ابزارهای مفید آشپزخانه با استفاده از یک نگهدارنده چاقوی دیواری مغناطیسی تزئین کرد.

7. اضافه کردن ترجیحات شخصی:

اضافه کردن ترجیحات شخصی

در نهایت، هنگام طراحی دکوراسیون مینیمال آشپزخانه نباید از افزودن نکات شخصی هراس داشت. آشپزخانه یک فضای شخصی که به ناچار هر روز زمانی را در آن سپری می کنید. به همین دلیل است که بدون گرفتار شدن در قوانین دست و پا گیر، باید ترجیحات و سلیقه شخصی خود را اضافه کرد تا به فضای خود احساس بیشتری ببخشید.

 

70 عکس جدید و ترند 2023 صرفا جهت ایده برای دکوراسیون مینیمال آشپزخانه:

 

خلاصه مطلب

 

برای هر فردی، طراحی دکوراسیون مینیمال آشپزخانه ایده متفاوت و اهمیت متفاوتی دارد. این ممکن است به معنای زیبایی ‌شناسی دکوراسیون باشد که توسط رنگ‌ های ظریف و سیستم‌ های کابینت برجسته شده است، برای دیگران ممکن است لوازم ضروری آشپزخانه به‌ صورت پراکنده با واحدهای ذخیره‌ سازی مخفی و فضای نامرتب فراوان باشد.

اما به طور کلی، اینطور احساس می شود که ترکیب مناسب فضای نامرتب و رنگ ‌های زیبایی ‌شناختی همراه با لوازم ضروری آشپزخانه جیب ‌پسند و ذره ‌ای از غریزه شخصی تمام چیزی است که برای طراحی دکوراسیون مینیمال آشپزخانه رویایی نیاز است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *