دکوراسیون داخلی هنر و دانش افزایش فضای داخلی ساختمان برای دستیابی به محیطی سالم و زیبا برای افراد استفاده کننده از فضا است.

برای اینکه بدانید کدام سبک دکوراسیون داخلی با سلیقه شما مطابقت دارد باید با چند سبک محبوب آشنا باشید. به هر حال، اینها سبک هایی است که ما هر روز در شبکه های اجتماعی و تلویزیون می بینیم.چه بفهمیم چه نفهمیم روی ما تاثیر می گذارند!

دنیای امروزی میزبان انواع سبک دکوراسیون داخلی است که باعث ایجاد سردرگمی در انتخاب می شود. اول از همه باید بدانید که چه سبکی را دوست دارید و قدرت مالی انجام آن را دارید.

آیا سبک های مختلف دکوراسیون داخلی را می شناسید؟ با ما همراه باشید تا با برخی از آنها آشنا شوید. در زیر طیف وسیعی از سبک های دکوراسیون را شرح می دهیم و به شما در انتخاب کمک می کنیم.

انواع سبک های دکوراسیون داخلی

1. سبک کلاسیک

سبک کلاسیک گذشته را تداعی می کند و خاطره می آفریند. این سبک یکی از راحت ترین و در عین حال جذاب ترین انواع سبک دکوراسیون داخلی به حساب می آید.

انتخاب رنگ در دکوراسیون داخلی بسیار مهم است. پالت رنگ در این سبک رنگ های ملایم و گرم است.در ساختار کلاسیک و دکوراسیون این سبک جزئیات و کارهای کوچک فراوانی وجود دارد.

مبلمان با برش های ظریف و هنرمندانه، وسایل تزئینی کنده کاری شده یا گلدوزی شده که معمولاً با رنگ قهوه ای انتخاب می شوند از نشانه های این سبک هستند.

خانه هایی که به سبک کلاسیک طراحی شده اند معمولا با لوازم گل، گل و گیاه و جزئیات و اکسسوری های فراوان مبله می شوند.دیوار خانه هایی که به سبک کلاسیک ساخته شده اند معمولا با کاغذ دیواری پوشانده می شوند. در کف خانه ها معمولا از چوب و پارکت استفاده می شود.

2. سبک مینیمال

مینیمالیسم یکی دیگر از سبک های معماری داخلی است و سادگی، مینیمالیسم، کوچک بودن لوازم و دکوراسیون از ویژگی های بارز این سبک است. مینیمالیسم یک سبک زندگی در نظر گرفته می شود، نه فقط یک سبک دکوراسیون یا چیدمان.

این سبک دستوری است و تا حدودی شبیه به سبک اسکاندیناویایی است، اما آزادی آن سبک را نمی بینیم. رنگ های مورد استفاده در این سبک می توانند بسیار تیره یا بسیار روشن باشند و رنگ های روشن و گرم به ندرت مورد استفاده قرار می گیرند.

شکل اجزای داخلی به کار رفته در این سبک تا حد امکان ساده و صاف است.مینیمالیسم روز به روز محبوبیت بیشتری پیدا کرده است و امروزه بر بسیاری از سبک های دکوراسیون تاثیر می گذارد.

مینیمالیسم در هسته خود ساختار و عناصر اساسی یک فضای داخلی را در بر می گیرد و تمام اجزای غیر ضروری را حذف می کند. ایجاد یک فضای داخلی مینیمالیستی بسیار دشوار است.

هر شکل، فرم و مواد باید به دقت بررسی شود. اصول طراحی داخلی مینیمالیستی آن را ساده نگه می دارد و تضمین می کند که هر شی در اتاق دارای مکان و هدف است.

اگر مینیمالیسم را دوست دارید، این عناصر را در نظر داشته باشید:

• پالت های بسیار محدود، معمولا تک رنگ
• فقدان کامل دکوراسیون
• خطوط بسیار تمیز
• توجه وسواسی به جزئیات
• منطقه بدون سر و صدا
• هر چیزی باید هدفی داشته باشد
• حس باز بودن

3. استایل ماوریک یا تک رو

این سبک دکوراسیون یکی از سبک های مدرن است. طراحی آن به شیوه ای جدید، خلاقانه، غیر معمول و بی حد و حصر انجام شده است. در این سبک مواد و رنگ ها به گونه ای انتخاب می شوند که کاملا با یکدیگر همپوشانی داشته باشند.

سبک ماوریک را می توان در سبک دکوراسیون داخلی از جمله سبک های رایج و پرطرفدار در نظر گرفت زیرا این سبک ارتباط مستقیمی با مدرنیسم و موضوعیت دارد. بسیار منحصر به فرد و خلاقانه است و محدودیتی در انتخاب متریال، رنگ و طرح ندارد.

4. سبک روستیک

از این سبک در فضاهای ویلایی استفاده می شود. در طراحی دکوراسیون داخلی روستیک سعی بر این است که به نحوی حال و هوای طبیعت را وارد خانه کنیم. در واقع هدف این است که روح طبیعت در خانه و فضا جاری شود.

گاهی اوقات از عناصر طبیعی نیز برای تجهیزات استفاده می شود. به عنوان مثال، یک کنده درخت به عنوان یک صندلی.
سبک روستیک یک سبک زیبا و گرم است.

ویژگی اصلی آن سادگی است. در این سبک از معماری ارگانیک و طراحی زیستی استفاده شده است.از این سبک در فضاهای ویلایی استفاده می شود.

در طراحی پذیرایی یا دکوراسیون داخلی به سبک روستیک سعی بر این است که به نحوی حال و هوای طبیعت را وارد خانه کنند. در واقع هدف این است که روح طبیعت در خانه و فضا جاری شود.

گاهی اوقات از عناصر طبیعی نیز برای تجهیزات استفاده می شود. به عنوان مثال، یک کنده درخت به عنوان یک صندلی. برای تزیین در این سبک از صنایع دستی و چوبی استفاده می شود.

دیوارها معمولاً با مش سنگ پوشانده می شوند. سایه رنگ ها شامل رنگ های سرد و ملایم است.عناصری مانند مبلمان و دکوراسیون به کار رفته در این سبک به سبک کلاسیک نزدیک است و عنصر اصلی سبک روستیک چوب است.

علاوه بر این بیشتر شاهد ترکیب رنگ های خنثی با قهوه ای و قرمز هستیم و می توان از آن برای صندلی راحتی، پرده و … استفاده کرد. در قسمت های رویه محصولات عمدتاً از چرم و مخمل استفاده می شود.

5. سبک ایرانی

سبک ایرانی یکی از انواع سبک های دکوراسیون داخلی است که از غنی ترین و قدیمی ترین ها به شمار می رود و با توجه به ویژگی هایی که دارد از ارزش ویژه و فوق العاده ای برخوردار است.

به طور معمول در هر منطقه ای از ایران، ویژگی های خاص اقوام را نشان می دهد. همه ما این سبک را در خانه های تاریخی و قدیمی دیده ایم. در مقاله چیدمان مبل و تلویزیون به چند سبک چیدمان اشاره شده است.

ویژگی های این سبک؛ طراحی مناسب، پوشش صحیح، محاسبات صحیح، رعایت نکات فنی و علمی در بنا، ستون های مرتفع، ستون های آبی تیره، تزئینات متنوع، همه در اوج سادگی هستند. شکوه سبک ایرانی.

استفاده از کاشی های رنگی با طرح ایرانی، استفاده از شیشه های رنگی کوچک و بزرگ برای پنجره، فرش و کوسن و پشتی برای نشستن. بشقاب مسی، کنده کاری، خوشنویسی، ترمه دوزی نمونه هایی از این سبک هستند.

بیشتر بخوانید:طراحی دکوراسیون مینیمال

6. سبک مصری

یکی از انواع سبک های دکوراسیون داخلی مصری است و به دلیل توجه ویژه ای که مصری ها به دکوراسیون و دکوراسیون محیط اطراف خود دارند با فضایی بسیار زیبا، باشکوه و رنگارنگ در این سبک مواجه خواهید شد.

امروزه این نوع سبک زندگی مورد توجه عموم مردم قرار گرفته و مختص افراد ثروتمند است.این سبک را سبک توصیفی می نامند. سبک مصری از سنگ های طبیعی استفاده می کند.

ستون های ضخیم و طرح دار، پنجره های چوبی مشبک تیره از دیگر ویژگی های این سبک است. در دکوراسیون مصری، طاقچه ها و مجسمه هایی را می بینیم که با اشیاء تزئینی روی دیوارها پر شده اند.

در این سبک تاکید زیادی بر طراحی و کنده کاری در چوب و لوازم و مبلمان چوبی است. از زیورآلات جلا داده شده با آب طلا نیز استفاده می شود. این سبک کمی گران است.

یکی از نمادهای بسیار کاربردی در سبک مصری نماد گربه است که عمدتاً در مجسمه سازی و نقاشی تزئینی دیده می شود.

انواع سبک های دکوراسیون داخلی
7. سبک ویکتوریایی

اگر اهل دکوراسیون پر زرق و برق هستید و از دیدن سبک های اشرافی لوکس و کلاسیک لذت می برید، سبک و هنر ویکتوریایی می تواند راه خوبی برای تزئین خانه شما باشد.

این سبک ابتدا در انگلستان آغاز شد و از طریق تاجران به سایر نقاط جهان رسید و باعث پیدایش هنر ویکتوریایی شد.در این سبک دیوار به دو قسمت بالا و پایین تقسیم می شود و هر قسمت با کاغذ دیواری یا رنگی متفاوت پوشانده می شود.

اغلب رنگ قسمت های بالا و پایین طوری انتخاب می شود که کمی با یکدیگر تضاد داشته باشند.یکی از اصول اولیه این سبک چیدمان وسایل و لوازم به صورت متعادل است.

علاوه بر این، شمعدان ها و لوسترهای شیشه ای بزرگ که در سبک ویکتوریایی کاربرد فراوانی دارند، بر شکوه و قدرت این نوع طراحی دکوراسیون می افزایند.

8. سبک آرت دکو

آرت دکو یکی از سبک های دکوراسیون منزل است که ریشه در فرانسه دارد. در واقع این سبک از وسایل تزیینی، اثاثیه منزل، لوازم جانبی و یکی از هنرهای تزیینی بسیار پرطرفدار است.

این سبک به سبک قرن بیستم معروف است. این یک سبک پر زرق و برق و شیک در نظر گرفته می شود. با الهام از طبیعت، خورشید، گل ها و گیاهان، فرم این سبک از عناصر هنر مدرن می آید.

این فرم های طبیعی اغلب به سبک آرت دکو با گوشه های شکسته یا هندسی طراحی و ساخته می شوند. فرم شیب دار نیز در این سبک استفاده می شود.

استفاده از عناصر تزیینی روشن و اشکال هندسی و رنگ های خنثی از ویژگی های آن محسوب می شود و کف خانه معمولاً مرمر و سرامیک است. خواندن در مورد مصنوعات چوبی مختلف توصیه می شود.

9. سبک باروک

این سبک از ایتالیا شروع شد و به زودی بیش از نیمی از اروپا را در بر گرفت. این سبک معماری کلاسیک بدون ساختار با تزیینات متعدد و عجیب است. در واقع این سبک با آرامش سبک کلاسیک در تضاد است و روحی روان و پر از حرکت دارد.

باروک یکی از سبک های مختلف دکوراسیون داخلی با طراحی بدیع خود است که با تلفیق تا حد زیادی با سبک های مدرن و امروزی فضایی گرم و دوستانه را در خانه ها ایجاد می کند.برای درک سبک باروک کامل، مردم به یک پالت رنگی کامل نیاز دارند.

ویژگی اصلی سبک باروک چوب و رنگ طلایی است. از آینه های بزرگ و لوسترهای کریستالی استفاده شد. پوشش کف مورد استفاده معمولاً سرامیک با کیفیت و براق است.

در این سبک عمدتا از دیوارکوب و کاغذ دیواری چوبی برای پوشاندن دیوار و ایجاد حس زیبایی و ثروت استفاده می کنند. حتی یک شاهکار هنری در سبک باروک را می توان با استفاده از خطوط صیقلی اشیاء هندسی برای تکرار طرح و الگوهای کاغذ دیواری ایجاد کرد.

10. سبک صنعتی

در میان انواع دکوراسیون منزل می توان از سبک صنعتی الهام گرفته از انبار شهری یا لفت صحبت کرد. در بسیاری از عناصر این سبک احساس کمبود خامی وجود دارد و رعایت چوب، آجر و کانال ها تا حدی غیرعادی به نظر می رسد.

به طور کلی این سبک با ترکیب عناصر قدیمی و مدرن، فضایی منحصر به فرد و جذاب را ایجاد می کند، به همین دلیل طرفداران زیادی دارد.

از جمله مواردی که در کاربرد این سبک باید در نظر گرفت استفاده از پلان باز، استفاده از مواد و مصالح خام، روستایی و مقاوم، استفاده از مواد بازیافتی، هماهنگی رنگ ها و نحوه نورپردازی است.

از نکات برجسته این سبک دکوراسیون استفاده از پالت های رنگی خنثی، لامپ های رشته ای، مبلمان بازطراحی شده و منسوجات طبیعی در فضاهای سقف بلند است.

11. سبک اسکاندیناوی

این سبک در اواخر قرن بیستم در شمال اروپا آغاز شد و برای طراحی داخلی در کشورهایی مانند سوئد، دانمارک، ایسلند و نروژ مورد استفاده قرار گرفت. اما امروزه او طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد.

اکثر مردم سبک اسکاندیناوی را با دیوارهای سفید، مبلمان مدرن و فرش های آن می شناسند و معتقدند طراحی در این سبک بسیار راحت خواهد بود. اما اصلا اینطور نیست و این سبک با وجود سادگی، ویژگی های خاصی دارد.

یکی از اصولی که باید در این سبک که یکی از انواع سبک های دکوراسیون داخلی است در نظر گرفته شود، ایجاد یک طرح شاد و سرزنده با استفاده از پالت رنگ های خنثی مانند آبی، سفید، کرم و خاکستری های سرد و مات است.

کاشی. مبلمان ساده و مدرن، هماهنگی با خطوط منظم معماری، استفاده از نور طبیعی، استفاده از گیاهان تازه و …. مهم ترین دلیل شهرت و محبوبیت این سبک، سادگی و کاربردی بودن دکوراسیون و تجهیزات آن است.

12. سبک بوهمی

سبک بوهمی یکی از  انواع سبک های دکوراسیون داخلی ( A variety of interior decoration styles ) است که از بوهمی ها الهام گرفته شده است. این سبک منحصر به فرد پر از الگوها و رنگ هایی است که قدمت آن به گذشته های دور باز می گردد.

رنگ ها و الگوهای این سبک می تواند بیننده را به خوبی تحت تاثیر قرار دهد.در واقع بوهمین یک سبک ساده است که از ذوق هنری درونی شما ایجاد شده و فضایی خاص و منحصر به فرد به دکوراسیون داخلی خانه شما می بخشد.

آیتم های این سبک ممکن است در نگاه اول نامرتب و شلوغ به نظر برسند، اما همه چیز در جای خود قرار دارد و فضایی جادار ایجاد می کند. مهم ترین ویژگی این سبک که از ترکیب رنگ ها، بافت ها، نقش ها و فرهنگ ها تشکیل شده است، مقید نبودن به قاعده خاصی است.

13. دکوراسیون مدرن

اگرچه تاریخچه دکوراسیون مدرن به قرن نوزدهم باز می گردد، اما امروزه توجه بسیاری از مردم را به خود جلب کرده است. سادگی یکی از مهم ترین اصول در این سبک دکوراسیون است، البته این سادگی نباید به گونه ای اعمال شود که فضای داخلی خانه را خسته کننده کند.

در واقع مدرن یک اصطلاح طراحی گسترده است که به خانه ای با خطوط تمیز، پالت رنگی ساده و استفاده از موادی مانند فلز، شیشه و فولاد اشاره دارد. بیشتر چیزهایی که برای توصیف این سبک استفاده می شود براق هستند.

شرکت خاک پی خانه ایرانیان

امروزه شرکت های زیادی در حوزه طراحی دکوراسیون داخلی خدمات انجام می دهند. این موضوع بسیار پر اهمیت است که شما طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود را به شرکتی بدهید که با احترام به سلیقه شما و رعایت آن بهترین و زیبا ترین دکوراسیون داخلی را برای شما پیاده سازی و طراحی کند.

شرکت خاک پی خانه بهترین انتخاب برای طراحی دکوراسیون داخلی می باشد چراکه با هر بودجه ای که داشته باشید می توانید بهترین دکوراسیون را از خاک پی خانه درخواست کنید. برای مشاوره رایگان با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *