بازسازی ساختمان

برای بازسازی ساختمان از روش های زیادی استفاده می شود که به دو دسته روش های نوین بازسازی و روش های بازسازی سنتی تقسیم می شوند.

در روش های نوین بازسازی ساختمان، معماران سعی می کردند در طراحی از اصول معماری سنتی پیروی کنند، اما روشی جدید در بازسازی، اینهاست.

فضاها این سنت را می شکنند و فرصت ایجاد یک قالب جدید وجود دارد. در این مقاله در سایت خشت بنا روش های نوین بازسازی و روش های سنتی را که اصولا باید بدانید را برای شما شرح می دهیم. تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

بهترین شرکت برای بازسازی ساختمان:

امروزه شرکت های زیادی در حوزه بازسازی ساختمان خدمات انجام می دهند. این موضوع بسیار پر اهمیت است که شما بازسازی ساختمان خود را به شرکتی بدهید که با احترام به سلیقه شما و رعایت آن بهترین و زیبا ترین بازسازی  ساختمان را برای شما پیاده سازی و طراحی کند.

شرکت خاک پی خانه بهترین انتخاب برای این حوزه می باشد چراکه با هر بودجه ای که داشته باشید می توانید بهترین بازسازی را از خاک پی خانه درخواست کنید. برای مشاوره رایگان با شماره زیر تماس بگیرید.

مشاوره رایگان :

255 401 26 021

02126401272

انواع بازسازی ساختمان:

 

انواع بازسازی ساختمان

 

 

بد نیست بدانید که ترمیم از کلمه restoration آمده است، هر دو کلمه به یک معنی هستند. این در حالی است که برای برخی افراد و کارشناسان، اصطلاح بازسازی برای ساختمان هایی به کار می رود که ارزش تاریخی ندارند. علاوه بر این، اصطلاح مرمت برای احیای آثار تاریخی و هنری تخریب شده به کار می رود.

بهتر است بدانید که دو نوع مرمت باستان شناسی یا علمی و مرمت هنری وجود دارد. بنابراین بهتر است به طور خلاصه با هر یک از این روش ها آشنا شوید.

  • 1- مرمت هنری:

در این نوع بازسازی ساختمان، مسئول بازسازی ساختمان مجاز به نوآوری و بازسازی و مرمت قسمت های مختلف یک ساختمان بنا به سلیقه و تجربه خود می باشد. او همچنین قسمت ها و بخش هایی را که باید تکمیل شود تکمیل می کند و با ایده های جدید خود مواردی را اضافه می کند.
تاریخچه این سبک را می توان به دوره رنسانس و معماری سبک رنسانس نسبت داد. زیرا همه معماران آن دوره در تمام بازسازی های خود نوآوری هایی ایجاد کردند و هر ساختمانی را که نیاز به بازسازی داشت تکمیل کردند.

این نوع بازسازی عموما برای ساختمان هایی استفاده می شود که درصد دوام و عمر بسیار کمی برای آن ساختمان دارند.

  • ۲- مرمت باستانی یا علمی:

تمامی مراحل بازسازی ساختمان به صورت علمی انجام می شود. یعنی قبل از اینکه یک بنا مرمت و تعمیر شود، مرمتگر بنا را به صورت علمی و تخصصی بررسی می کند.سپس با دقت و توجه خاصی به بررسی قسمت های مختلف ساختمان می پردازد. در این نوع بازسازی ساختمان بهتر است بدانید که شرایط مختلفی برای تعمیر ساختمان در حال بررسی است.

مقاوم سازی و مقاوم سازی ساختمان یکی از موضوعاتی است که کارشناسان و مهندسان بیش از همه بر آن تمرکز دارند. در واقع بسیاری از ساختمان ها پس از چند سال بر اثر عوامل محیطی مانند زلزله دوام خود را از دست می دهند.یکی از موارد دیگری که مردم متوجه بازسازی بنا به روش باستان شناسی یا مرمت علمی می شوند، نصب عناصر جدا شده از سازه است.

نوسازی سنگ های نمای ساختمان و تقویت نواحی ترک خورده از دیگر موارد مشاهده شده در این روش نوسازی و تعمیر ساختمان است.از آنجایی که نمای ساختمان یکی از قسمت های ساختمان است که در طول سالیان متمادی ترک خورده و فرسوده شده است، کارشناسان با تعمیر این قسمت از ساختمان اقدام به مرمت و ترمیم آن می کنند.

گودبرداری تا پی ساختمان از دیگر نکاتی است که در این نوع بازسازی مشاهده می شود. نباید فراموش کرد که این روش باید به صورت تخصصی و علمی انجام شود و نیاز به تخصص لازم در این زمینه دارد.

روش های نوسازی ساختمان:

همانطور که بازسازی ساختمان انواع مختلفی دارد و به اختصار توضیح دادیم روش های بازسازی ساختمان نیز متفاوت است که در آینده با مهمترین این روش ها آشنا خواهید شد و با توجه به نوع بازسازی روش بازسازی را انتخاب خواهید کرد. هدف و نتیجه ای که انتظار دارید.

1- بازسازی حفاظتی روش های بازسازی ساختمان

در این روش بازسازی و حفظ کلی سازه در نظر گرفته می شود و ویژگی های کلی یک سازه در معرض بازسازی و حفظ ساختمان قرار می گیرد. در این روش باید بر روی تمامی ویژگی ها و مصالح یک سازه مطالعه کاملی صورت گیرد تا مراحل بازسازی به درستی و کامل انجام شود.

2- یکی دیگر از روش های نوسازی ساختمان، پاکسازی سبکی است.

یکی دیگر از روش های بازسازی، روش پاکسازی سبکی می باشد، قسمت هایی که روی ساختمان باعث فرسودگی می شوند، تمیز می شوند و این موارد و الحاقات نامناسب برای اینکه به ساختمان جان تازه ای داده و عمر آن را افزایش دهند، انجام می شود.
3- سبکی یا آناستیلوز یکی دیگر از روش های بازسازی ساختمان است.
این روش به گونه ای انجام می شود که قطعات جایگزین شده در جای تکیه گاه های فرسوده قبلی قرار می گیرند. اما به نحوی که بیشترین شباهت را به نمای اصلی ساختمان دارد. عموماً برای بناهای تاریخی فرسوده استفاده می شود که نمی خواهیم هارمونی و سبک قدیمی خود را از دست بدهیم. در این روش باید کمترین تغییرات ممکن روی سازه اعمال شود.

4- بازسازی تکمیلی ساختمان

 

بازسازی تکمیلی ساختمان

در روش بازسازی تکمیلی ساختمان، قسمت های کاملاً فرسوده ساختمان تخریب، بازسازی و مجدداً تکمیل می شود تا ساختمان احیا و مورد استفاده قرار گیرد. این روش به طور کلی در بسیاری از سازه های قدیمی و فرسوده شهری برای بازسازی و استفاده مجدد از ساختمان ها استفاده می شود.

روش های نوین در بازسازی ساختمان:

در روش‌های مدرن، معماران روش‌های سنتی قدیمی را کنار می‌گذارند و سعی در ایجاد فرمی جدید و تازه دارند و افرادی که تصمیم به استفاده از روش‌های نوین برای بازسازی ساختمان می‌کنند، باید در این زمینه مهارت و تخصص کافی داشته باشند تا از مشکلات احتمالی جلوگیری کنند.

همچنین باید با تمام قوانین و اصول آن آشنا باشند تا با صرف زمان و هزینه ای که صرف بازسازی ساختمان می شود، ساختمان به هدف مورد نظر خود برسد.

شرکت خاک پی خانه ایرانیان:

امروزه شرکت های زیادی در حوزه بازسازی ساختمان خدمات انجام می دهند. این موضوع بسیار پر اهمیت است که شما بازسازی ساختمان خود را به شرکتی بدهید که با احترام به سلیقه شما و رعایت آن بهترین و زیبا ترین بازسازی ساختمان قدیمی را برای شما پیاده سازی و طراحی کند.

شرکت خاک پی خانه بهترین انتخاب برای بازسازی ساختمان می باشد چراکه با هر بودجه ای که داشته باشید می توانید بهترین دکوراسیون را از خاک پی خانه درخواست کنید. برای مشاوره رایگان با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *