دکوراسیون مینیمال پذیرایی و نشمین

آیا از دکوراسیون منزل خود خسته شده اید؟ خوب، به نظر می رسد، شما می توانید به راحتی یک دکوراسیون مینیمال پذیرایی بسازید و در کمترین زمان فضای نشمین خود را زیبا کنید! مینیمالیسم در دکوراسیون خانه همه جا وجود دارد و اکنون وقت آن است که آن را با چند مرحله آسان که در ادامه معرفی کردیم، امتحان کنید!

هر کسی که حتی گذرا به طراحی داخلی علاقه داشته باشد احتمالاً در مورد سبک مینیمالیستی چیزهایی شنیده است. این یک روند بسیار محبوب است که در سراسر سایت هایی مانند اینستاگرام و پینترست توسط افراد مشهور، اینفلوئنسرها و تقریباً همه افراد دیگر پست شده است و دلیل خوبی برای محبوبیت آن وجود دارد. در واقع دکوراسیون مینیمال پذیرایی، ظاهری مرتب، تمیز و به طور کلی با طراوت است که دستیابی به آن هزینه زیادی ندارد.

در ادامه این بخش با ما همراه بمانید تا با نکات کاربردی در رابطه با طراحی و اجرای دکوراسیون مینیمال پذیرایی و نشمین بیشتر آشنا شوید.

 

بهترین شرکت برای طراحی و اجرای دکوراسیون مینیمال پذیرایی و نشیمن:

امروزه شرکت های زیادی در حوزه طراحی دکوراسیون داخلی خدمات انجام می دهند. این موضوع بسیار پر اهمیت است که شما طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود را به شرکتی بدهید که با احترام به سلیقه شما و رعایت آن بهترین و زیبا ترین دکوراسیون داخلی را برای شما پیاده سازی و طراحی کند.

شرکت خاک پی خانه بهترین انتخاب برای طراحی دکوراسیون داخلی می باشد چراکه با هر بودجه ای که داشته باشید می توانید بهترین دکوراسیون را از خاک پی خانه درخواست کنید. برای مشاوره رایگان با شماره زیر تماس بگیرید.

مشاوره رایگان :

02126401255

02126401272

وقتی صحبت از ایجاد یک سبک مینیمالیستی به میان می آید، قوانین اساسی وجود دارد که باید برای اجرای دکوراسیون مینیمال پذیرایی و نشمین در خانه خود رعایت کنید.

اما قبل از اینکه به چگونگی طراحی و اجرای دکوراسیون مینیمال پذیرایی و نشمین بپردازیم، بیایید ببینیم مینیمالیسم دقیقاً چیست. در اصطلاح ابتدایی، این ترند از طراحی داخلی و دکوراسیون منزل، سبکی است که بر اساس حذف وسایل اضافی و نگه داشتن وسایل و اثاثیه ضروری تاکید دارد. شعار غیر رسمی برای سبک مینیمال “کمتر، بیشتر است (less is more )” است، و این مفهوم مهمی که باید در تمام فضای خانه شما دیده شود.

به طور کلی، جنبش مینیمالیسم در دهه 1960 در دنیای هنر ظهور کرد تا با مصرف گرایی افراطی مبارزه کند. علاوه بر هنر، این روند در تمام زمینه های طراحی از جمله معماری، گرافیک، فناوری، طراحی داخلی و موارد دیگر نیز مورد استقابل قرار گرفت. شاید شما هم حتی بدون اینکه متوجه شوید، مینیمالیسم را در اکثر جنبه ‌های زندگی خود به یک شکل می ‌بینید.

نکات و اصول اولیه برای دکوراسیون داخلی پذیرایی مینیمال

 

  1. بگذارید وسایل باکیفیت شما به تنهایی جلب توجه کنند. اگر همه چیز را انجام داده اید و یک مبلمان گران قیمت یا تابلو دیواری را که دوست دارید خریداری کرده اید، آن را با سایر وسایل تزئینی استتار نکنید و اجازه دهید این وسایل به تنهایی در دکوراسیون خانه شما جلب توجه کنند.
  2. همیشه یک قطعه منحصر به فرد را انتخاب کنید و بگذارید برجسته شود! بهتر است این قطعه برجسته خود را در ورودی یا به عنوان نقطه کانونی هر اتاق قرار دهید.
  3. هنگام انتخاب اشیا یا اثاثیه، مطمئن شوید و مواردی را انتخاب کنید که ساده و خالص باشند. به طور کلی، برای دستیابی به دکوراسیون مینیمال پذیرایی و نشمین عالی، بهتر است که تم کلی آرام، ساده و خالص باشد.
  4. فضای زیادی را برای وسایلی که دوست دارید، ایجاد کنید. خنثی نگه داشتن دیوارها و ایجاد فضای کافی، هر قطعه را برجسته می کند و اطمینان حاصل می کند که اتاق تنفس دارد.
  5. در هنگام انتخاب مبلمان، مواردی را انتخاب کنید که در عین سادگی، قطعات ویژه ای باشند که هم فضای داخلی منزل را آراسته تر نشان دهند و هم واقعا در دکوراسیون مینمیال پذیرایی به زیبایی بدرخشند!
  6. برای ایجاد یک دکوراسیون مینیمال پذیرایی و اتاق نشیمن خود، باید هر گونه تاکید را کمرنگ کنید. می ‌توانید مناطق خاصی را با گلدان‌ ها یا گیاهان آپارتمانی تزئینی زیبا بچینید و همچنان ظاهری مینیمال داشته باشید و به اندازه ‌ای باشد که کمی برای آن قسمت تاکید داشته باشید.

بیشتر بخوانید : طراحی دکوراسیون داخلی چیست ؟

چگونه می توان طراحی دکوراسیون مینیمال پذیرایی را انجام داد؟

اکنون که اصول اولیه را می دانید، بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه می توانید دکوراسیون مینیمال پذیرایی خود را بسازید.

 

  • همه به هم ریختگی ها را حذف کنید:

 

مرتب بودن، رکن کلیدی سبک مینیمالیستی است. هر سطحی باید کاملاً از اقلام پاک شود و همه چیز دور از دید قرار گیرد. در صورت امکان، هر چیزی که استفاده نمی کنید باید اهدا شود یا به درستی دور ریخته شود. اینکار همچنین برای هر چیز دیگری در اتاق شما از جمله مبلمان و دکوراسیون صدق می کند.

برای کمک به پاک کردن وسایل اضافی، سعی کنید فضای ذخیره ‌سازی را مرتب نگه دارید و همچنین باید از ریختن آشفتگی به بقیه اتاق نیز جلوگیری کند. سعی کنید به طور همیشگی (مثلا هفته ای یکبار)، فضای خانه را مرتب کنید و جایی که همه چیز تمیز و پاک است، ظاهر را حفظ کنید.

  • طرح و رنگ مینیمالیستی را درست انتخاب کنید:

 

وقتی صحبت از طرح و رنگ مینیمالیستی به میان می آید، باید از رنگ های سفید و خنثی به عنوان رنگ اصلی در دکوراسیون مینیمال پذیرایی استفاده شود. این رنگها، روشن و آرامش بخش هستند.

اگرچه هر رنگ خنثی در دکوراسیون مینیمال پذیرایی کار می کند، اما سفید محبوب ترین انتخاب برای اتاق های مینیمالیست است. رنگ سفید باعث می شود اتاق کمتر شلوغ و بزرگتر به نظر برسد. همچنین به شما آزادی بیشتری برای بازی با رنگ های ثانویه می دهد.

سعی کنید از رنگ اصلی که انتخاب می کنید حداقل در 65 درصد اتاق استفاده کنید. سپس می توانید یک یا دو رنگ اضافی برای بقیه اتاق اضافه کنید. سعی کنید این رنگ های دیگر را در اکسسوری ها و لوازم جانبی که به نمایش می گذارید حفظ کنید.

  • مبلمان مناسب برای دکوراسیون مینیمال پذیرایی:

 

مبلمان مینیمالیستی مبتنی بر کیفیت، عملکرد و تعادل است. به جای تعداد زیاد، چند قطعه با کیفیت بالا را انتخاب کنید و کیفیت را به کمیت ترجیح دهید. برای مبل‌ ها و صندلی ‌ها، از خطوط مستقیم استفاده کنید تا با سبک مینیمالیستی هماهنگ شوید. بهتر است رنگ مبلمان را نیز خنثی و روشن انتخاب کنید و با استفاده از رنگ دوم، زیبایی مبلمان را مطابق با دکوراسیون مینیمال پذیرایی ست کنید.

از آنجایی که قصد دارید هیچ درهم و برهمی قابل مشاهده ای نداشته باشید، فضای ذخیره سازی فراوان ضروری خواهد بود. قفسه ها و کشوهای بسته برای پنهان کردن هر چیزی که هر روز به آن نیاز ندارید، عالی هستند. به یاد داشته باشید، همیشه می توانید یک مبل یا صندلی با فضای مخفی انتخاب کنید تا گزینه های خود را افزایش دهید.

برای مبلمانی که انتخاب می کنید، سعی کنید تعادل را در اتاق نشیمن خود ایجاد کنید تا بهترین ظاهر را داشته باشید.

بیشتر بخوانید: دکوراسیون مینیمال آشپزخانه

  • اکسسوری و لوازم دکوری در دکوراسیون مینیمال:

 

دکور و لوازم مینیمالیستی همان چیزهایی هستند که می توانند رنگ و شخصیت را به اتاق شما بیاورند. از رنگ هایی که در دسترس گذاشته اید برای نشان دادن ویژگی هایی که دوست دارید استفاده کنید. فقط یک قانون کلی را دنبال کنید که حداکثر یک یا دو آیتم کوچک در هر سطح یا دیوار است. همچنین سعی کنید بافت های متنوعی را به اتاق خود اضافه کنید تا به عمق آن بیافزایید.

شما می توانید به راحتی تعدادی تابلو دیواری مینیمالیست خیره کننده را به دکوراسیون مینیمال پذیرایی و اتاق نشمین خود اضافه کنید که شامل آثار هنری، چاپ، عکس ها و قاب های خانوادگی، آویزهای دیواری و غیره باشد. بسته به ترجیح خود از رنگ یا سیاه و سفید استفاده کنید.

یک راه عالی برای افزودن بافت گرم‌کننده، بالشتک ها و کوسن ‌های بافت ‌دار است. این ها را روی مبل ها، صندلی ها یا کاناپه نمایش دهید تا متمایز شوند.

در نهایت، می توانید با چند گیاه خانگی، رنگ طبیعی را به اتاق نشیمن مینیمال خود بیاورید. گیاهان برگی مانند سرخس و نخل را در گلدان های جالب ساخته شده از چینی، خاک رس یا حصیری اضافه کنید و در نهایت از سبک و شخصیت خود استفاده کنید تا اتاق را تا حد امکان جذاب کنید.

  • کفپوش مناسب برای دکوراسیون مینیمال پذیرایی:

 

 

ترفند دیگر برای ایجاد ظاهر یک اتاق بزرگ و بدون شلوغی، نصب یک کف باز و شفاف است. پانل های چوبی رنگ روشن یا کاشی های بزرگ هر دو تاثیر بسیار خوبی دارند. سپس می توانید با یک فرش بزرگ رنگرا به دکوراسیون خود اضافه کنید. فرش گرما را به اتاق شما می آورد و زیبایی کلی را بهبود می بخشد. وقتی صحبت از اتاق نشیمن مینیمالیستی شما به میان می‌آید، کفپوش بسیار مهم است، بنابراین اهمیت آن را فراموش نکنید.

سعی کنید تا جایی که ممکن است از مداری از زمین و کفپوش در معرض دید باشد. برای این منظور، می توانید مبلمان مستقل را با کابینت های دیواری و قفسه بندی جایگزین کنید. اگر اتاق نشیمن کوچکی دارید این امر به ویژه مهم است.

  • از نور طبیعی استفاده کنید:

 

دکوراسیون مینیمال پذیرایی مبتنی بر استفاده از نور طبیعی در اتاق شما است. این بر اساس بقیه ویژگی های طراحی است و فضایی شفاف و تازه ایجاد می کند. از نور طبیعی اتاق خود برای ایجاد حس باز و ظاهری دلنشین به اتاق نشیمن مینیمال خود استفاده کنید.

پنجره خود را به پرده های سفید و روشن پوشش دهید تا فوراً فضای شما را روشن کند. در ساعات روشنایی روز، پنجره خود را باز کنید و مطمئن شوید که جلوی نور را نمی‌گیرید. برای به حداکثر رساندن روشنایی طبیعی خود، مطمئن شوید که به طور مکرر پنجره های خود را تمیز کنید و از لبه پنجره به عنوان فضای ذخیره سازی استفاده نکنید.

70 طرح جدید و ترند 2023 صرفا جهت ایده برای دکوراسیون مینیمال پذیرایی:

خلاصه مطلب

دکوراسیون مینیمال پذیرایی یکی از سبک های بسیار پرطرفدار در طرحی داخل منزل است که سعی دارد از شلوغی ها دوری کرده و فضایی مرتب، ساده، گرم و صمیمی را ایجاد کند.

بنابراین اگر شما نیز قصد دارید سبک مینیمالیست را در دکوراسیون منزل خود اجرا کنید، به خاطر داشته باشید که برای حفظ ظاهر خود از شلوغی ها دوری کنید و سعی کنید فقط وسایل ضروری و مورد نیاز را به فضای نشمین و خانه خود اضافه کرده و هر وسیله اضافی را از ان خارج کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *